XML English Abstract Print


1- گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، y.vakili@khu.ac.ir
2- گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (89 مشاهده)
زمینه و هدف: آموزگردی راهبردی است که می­تواند به سازمان­ها در زمینه تفاوت­های نسلی کمک کنند. از این­رو، هدف این پژوهش، طراحی مدل آموزگردی در سازمان­های دولتی است.
طرح پژوهش/ روش‏شناسی/ رویکرد: روش انجام این پژوهش کیفی و با استفاده از رویکرد گلیزری نظریه داده­بنیاد انجام شده است. برای گردآوری داده­ها از ابزار مصاحبه نیمه­ساختارمند استفاده شد و بعد از مصاحبه با 19 نفر از خبرگان، اشباع نظری حاصل شد. داده­ها با استفاده از کدگذاری واقعی (کدگذاری باز و انتخابی) و کدگذاری نظری تحلیل شدند.
یافته‌ها: یافته­ ها نشان داد که آموزگردی به ­عنوان مقوله محوری، سیستم مدیریتی حمایتی، مدیریت منابع انسانی توانمندساز، ساختار سازمانی پویا، فرهنگ یادگیرنده، ویژگی­ها فردی و شخصیت مناسب آموزگردی، مهارت بین فردی، فرهنگ حمایتی جامعه به­ عنوان زمینه و شکل­ گیری نگرش مثبت به سازمان، توسعه توان حرفه­ای و رهبری، بهبود عملکرد شغلی، شکل­ گیری جو مشارکتی و بهبود عملکرد سازمانی به­ عنوان پیامد شناسایی شدند.
ارزش/ اصالت پژوهش:. پژوهش حاضر توانسته است مدلی جامع برای پیاده ­سازی آموزگردی در سازمان­های دولتی ارائه نماید.
پیشنهادهای اجرایی/ پژوهشی: بر اساس مدل ارائه شده به مدیران توصیه می­شود که به آموزگردی و زمینه ­های تحقق آن جهت کاهش شکاف نسلی در سازمان­های دولتی توجه داشته باشند.

 
     
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1401/7/8 | پذیرش: 1402/2/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb