دوره 7، شماره 3 - ( پاييز 1372 )                   دوره7 شماره 3 صفحات 71-82 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نوحی مهری. درهای باز و بسته در ارتباطات. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه. 1372; 7 (3) :71-82

URL: http://jmdp.ir/article-1-488-fa.html


چکیده:   (4950 مشاهده)

یکی از مسائل مهمی که امروزه در علم مدیریت مطرح است، برقراری ارتباط خوب با کارکنان می‌باشد. این موضوع از دیدگاهها و جهات مختلف و توسط صاحبنظران زیادی موردی بحث و کندو کاو قرار گرفته است. با نگاهی اجمالی بر این نظریات در می‌یابیم، تمام این صاحبنظران بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن موفقیت مدیر در صورت توفیق در ایجاد ارتباط صحیح با کارکنانش می‌باشد. بدین ترتیب اهمیت موضوع از دیدگاه این علم نیز مشخص‌تر می‌گردد.

ارتباط را می‌توان این ‌گونه تعریف کرد: "انتقال و تبادل اطلاعات، معانی، مفاهیم و احساسها بین افراد در سازمان، بلاواسطه و یا "ارتباط، انتقال اطلاعات از یک منبع به منبع دیگر و درک آن توسط آن منبع می‌باشد. با توجه به تعاریف بالا، حال "فرآیند ارتباط" را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

متن کامل [PDF 454 kb]   (894 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb