دوره 35، شماره 2 - ( تابستان 1401 )                   دوره35 شماره 2 صفحات 82-51 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Atapour S, Alvani S M, Ardalan O. (2022). Modeling Organizational Change Strategies Based on Skill Diversity. JMDP. 35(2), 51-82. doi:10.52547/jmdp.35.2.51
URL: http://jmdp.ir/article-1-4498-fa.html
آتاپور سیمین دخت، الوانی سید مهدی، اردلان امید. طراحی مدل راهبردهای تغییر سازمانی مبتنی بر تنوع مهارتی فرایند مدیریت و توسعه 1401; 35 (2) :82-51 10.52547/jmdp.35.2.51

URL: http://jmdp.ir/article-1-4498-fa.html


1- گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2- گروه مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، alvani@qiau.ac.ir
3- مدیریت دولتی، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (1542 مشاهده)

هدف: سازمان تامین اجتماعی به­ عنوان بزرگترین ارائهدهندۀ حمایت­‌های اجتماعی در کشور با چالش­های حفظ موقعیت اقتصادی-اجتماعی در بلندمدت، پایداری خدمات، و افزایش کارایی خدمات، ناگزیر از پذیرش تغییر است. هدف پژوهش، طراحی مدلی برای راهبردهای تغییر مبتنی ­­بر تنوع مهارتی برای حل چالش‌­های سازمانی است.
طرح پژوهش/ روش‌­شناسی/ رویکرد: این پژوهش از نظر هدف توسعه­ای-کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی و اکتشافی است. 28 مولفه تغییر از طریق مصاحبه و پرسشنامه دلفی شناسایی و تایید شدند. از میان جامعه آماری استادان و خبرگان در امور تامین اجتماعی، 14 نفر با روش نمونه­­‏‌گیری گلوله‌­برفی انتخاب شدند. مدل اولویت راهبردهای تغییر نیز در سازمان تعیین گردید.
یافته­ها: مدل راهبردهای تغییر مبتنی­­ بر تنوع مهارتی در سازمان تامین اجتماعی نشان می‏‌دهد که راهبرد قهری اجباری در اولویت اول، راهبرد تسهیل‌­گری در اولویت دوم، و راهبردهای آموزشی ارشادی و ترغیب­کننده در اولویت­‏‌های سوم و چهارم قرار دارند.
ارزش/ اصالت پژوهش: سهم پژوهش حاضر از طریق ترکیب راهبردهای تغییر و تنوع مهارتی در سازمان تامین اجتماعی نشان می­دهد که این راهبردها بر بهبود عملکرد مجموعه وسیعی از منابع مدیریتی سازمان اثرگذارند.

 

متن کامل [PDF 3061 kb]   (451 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1401/4/20 | پذیرش: 1401/6/21 | انتشار الکترونیک: 1400/9/10

فهرست منابع
1. Abraham, M., & Lawrence, P. (2001). The Challenge of Transforming Organizations: Lessons Learned about Revitalizing Organizations: Rowman and Littlefield.
2. Ahn, J.-H., Thiagarajan, S., Ramasubramanian, S., Hegde, A., Johnson, J., & Venkatramani, V. (2016). What Is Change Management? University of Washington.
3. Bartunek, J. M., & Woodman, R. W. (2015). Beyond Lewin: Toward a Temporal Approximation of Organization Development and Change. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 2(1), 157-182. [DOI:10.1146/annurev-orgpsych-032414-111353]
4. Buller, P. F., & McEvoy, G. M. (2012). Strategy, Human Resource Management and Performance: Sharpening Line of Sight. Human Resource Management Review, 22(1), 43-56. [DOI:10.1016/j.hrmr.2011.11.002]
5. Carnall, C. (2018). Managing Change: Routledge. [DOI:10.4324/9781315122779]
6. Chin, R., & Benne, K. D. (1969). General Strategies for Effecting Changes in Human Systems: Human Relations Center, Boston University Boston.
7. Christensen, M. (2005). The 'Third Hand': Private Sector Consultants in Public Sector Accounting Change. European Accounting Review, 14(3), 447-474. [DOI:10.1080/0963818042000306217]
8. Ciappei, C. (2015). Soft Skills to Govern Action. Speech at "Soft Skills and Their Role in Employability-New Perspectives in Teaching, Assessment and Certification". Paper Presented at the Workshop in Bertinoro, FC, Italy.
9. Cimatti, B. (2016). Definition, Development, Assessment of Soft Skills and Their Role for the Quality of Organizations and Enterprises. International Journal for Quality Research, 10(1), 97-130.
10. Cinque, M. (2015). Comparative Analysis on the State of the Art of Soft Skill Identification and Training in Europe and Some Third Countries. Paper Presented at the Speech at "Soft Skills and Their Role in Employability-New Perspectives in Teaching, Assessment and Certification", Workshop in Bertinoro, FC, Italy.
12. Cummings, T. G., & Worley, C. G. (2014). Organization Development and Change: Cengage Learning.
13. Cutler, D. M., & Johnson, R. (2004). The Birth and Growth of the Social Insurance State: Explaining Old Age and Medical Insurance across Countries. Public Choice, 120(1), 87-121. [DOI:10.1023/B:PUCH.0000035859.20258.e0]
14. Engelberg, S. (2015). A Developmental Perspective on Soft Skills. Paper Presented at the Speech at "Soft Skills and Their Role in Employability-New Perspectives in Teaching, Assessment and Certification", Workshop in Bertinoro, FC, Italy.
15. Giustiniano, L., & Brunetta, F. (2015). Rethinking Employability: New Managerial Competencies in a Global Labour Market. Rethinking Employability: New Managerial Competencies in a Global Labour Market, 137(1), 17-35. [DOI:10.3280/SL2015-137002]
16. Grisi, C. (2014). Soft Skills: A Close Link between Enterprises and Ethics. Paper Presented at the Speech at "Soft Skills and Their Role in Employability-New Perspectives in Teaching, Assessment and Certification", Workshop in Bertinoro, FC, Italy.
17. International Social Security Association, ISSA, (2016). Ten Global Challenges for Social Security. [http://www.actuaries.org/CTTEES_PIWG/Documents/chicago_2017/7_PIWG_Tenglobalchallengesforsocialsecur]
18. Kanter, R. M., Jick, T. D., & Stein, B. (1992). The Challenge of Organization Change: How Companies Experience it and Leaders Guide it: Free Press.
19. Kendrick, M. J., Jones, D. L., & Lee Bezanson, J. (2006). Key Components of Systems Change. Independent Living Research Utilization.
20. Kirkpatrick, I., & Ackroyd, S. (2003). Archetype Theory and the Changing Professional Organization: A Critique and Alternative. Organization, 10(4), 731-750. [DOI:10.1177/13505084030104005]
21. Larson, S. A., & Hewitt, A. S. (2012). Recruitment, Retention, Training Strategies: for Community Human Services Organizations. Research and Training Center on Community Living, University of Minnesota.
22. Levasseur, R. E. (2013). People Skills: Developing Soft Skills-A Change Management Perspective. Interfaces, 43(6), 566-571. [DOI:10.1287/inte.2013.0703]
23. Luecke, R. (2003). Managing Change and Transition (Vol. 3): Harvard Business Press.
24. McCahery, J. A., Sautner, Z., & Starks, L. T. (2016). Behind the Scenes: The Corporate Governance Preferences of Institutional Investors. The Journal of Finance, 71(6), 2905-2932. [DOI:10.1111/jofi.12393]
25. Mohagheghzadeh, M., Daman Keshideh, M., Momeni Vesalian, H., Afsharirad, M., & Daghighi Asli, A. (2021). Evaluation of the Sustainability of the Pension System: A Case Study on Iranian Social Security Organization. Social Welfare, 20(79), 305-332. [http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-3791-fa.html]
26. Najjarpour, H. (2019). Integrated Model for Identifying Effective Challenges on the Implementation of a Multi- Pillar System of Social Security. Social Security Journal, 15(4), 39-54. [http://qjo.ssor.ir/article_105650.html]
27. Nickols, F. (2010). Four Change Management Strategies: Distance Consulting.
28. Pollitt, C., & Bouckaert, G. (2004). Public Sector Reform: A Comparative Analysis: Oxford University Press.
29. Rainey, H. G. (2009). Understanding and Managing Public Organizations: John Wiley & Sons.
30. Robles, M. M. (2012). Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today's Workplace. Business Communication Quarterly, 75(4), 453-465. [DOI:10.1177/1080569912460400]
31. Saaty, T. L. (1996). Decision Making with Dependence and Feedback: The Analytic Network Process (Vol. 4922): RWS publications Pittsburgh.
32. Sun, C.-C. (2010). A Performance Evaluation Model by Integrating Fuzzy AHP and Fuzzy TOPSIS Methods. Expert Systems with Applications, 37(12), 7745-7754. [DOI:10.1016/j.eswa.2010.04.066]
33. Templin, B. A. (2006). Full Funding: The Future of Social Security. TJSL Legal Studies Research Paper No. 904404.
34. Van Hau, T. T., & Kuzic, J. (2010). Change Management Strategies for the Successful Implementation of Enterprise Resource Planning Systems. Paper Presented at the 2010 Second International Conference on Knowledge and Systems Engineering. [DOI:10.1109/KSE.2010.10]
35. Wambui, M. W. (2014). Strategic Change Management Practices and Performance of Kenya Commercial Bank Group. [http://hdl.handle.net/11295/76461]
36. Whitmore, P. G., & Fry, J. P. (1974). Soft Skills: Definition, Behavioral Model Analysis, Training Procedures. Professional Paper 3-74.
37. Zaltman, G., & Duncan, R. (1977). Strategies for Planned Change: Wiley. [DOI:10.2307/2065898]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb