در ویژه نامه بهرهوری مجله مدیریت دولتی، مقالهای تحت عنوان "انطباق مدیریت کیفیت فراگیر در مؤسسات دولتی" درج شد. آن مقاله، نه تنها اجرای مدیریت کیفیت فراگیر را در دستگاههای دولتی به شکل فعلی مفید ندانسته، بلکه آن را از جنبههای مختلف، پر زیان انگاشته است. مسئله مهم در اجرای مدیریت کیفیت فراگیر این است که این دیدگاه در هر سازمانی بسته به موقعیت و اهداف خاص آن، با مشکلات مربوط به خود مواجه است. لذا نمیتوان آن را به صورت قالبی در هر سازمانی اجرا کرد بلکه مهمترین اقدام برای اجرای آن در هر تشکیلاتی تطبیق نگرش با وضعیت آن سازمان است. این مقاله درباره مشکلات اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی و راهحلهای آن میباشد. در دو سال اخیر علاقه بسیار زیادی در مورد مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی ظاهر شده است. روند بسیاری از فعالیتهای دولیت علیالاصول تکراری، یکنواخت، خطاپذیر و ضد مراجعین است. چنین فعالیتهائی برای شناخت مبانی و اصول مدیریت کیفیت فراگیر مناسب است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |