دوره 8، شماره 3 و 4 - ( پاييز و زمستان 1373 )                   دوره8 شماره 3 و 4 صفحات 84-77 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رجب بیگی مجتبی. مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی فرایند مدیریت و توسعه 1373; 8 (3 و 4) :84-77

URL: http://jmdp.ir/article-1-444-fa.html


چکیده:   (9479 مشاهده)

در ویژه نامه بهره‌وری مجله مدیریت دولتی، مقاله‌ای تحت عنوان "انطباق مدیریت کیفیت فراگیر در مؤسسات دولتی" درج شد. آن مقاله، نه تنها اجرای مدیریت کیفیت فراگیر را در دستگاههای دولتی به شکل فعلی مفید ندانسته، بلکه آن را از جنبه‌های مختلف، پر زیان انگاشته است. مسئله مهم در اجرای مدیریت کیفیت فراگیر این است که این دیدگاه در هر سازمانی بسته به موقعیت و اهداف خاص آن، با مشکلات مربوط به خود مواجه است. لذا نمی‌توان آن را به صورت قالبی در هر سازمانی اجرا کرد بلکه مهمترین اقدام برای اجرای آن در هر تشکیلاتی تطبیق نگرش با وضعیت آن سازمان است. این مقاله درباره مشکلات اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی و راه‌حلهای آن می‌باشد. در دو سال اخیر علاقه بسیار زیادی در مورد مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی ظاهر شده است. روند بسیاری از فعالیتهای دولیت علی‌الاصول تکراری، یکنواخت، خطاپذیر و ضد مراجعین است. چنین فعالیتهائی برای شناخت مبانی و اصول مدیریت کیفیت فراگیر مناسب است.

متن کامل [PDF 306 kb]   (1772 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/30 | پذیرش: 1393/5/20 | انتشار الکترونیک: 1393/5/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb