بسیاری از کشورهای پیشرفته معمولاً در برنامههای آموزش مدیریت خود برای تأمین اهداف آموزشی از روش مورد پژوهی یا مطالعه موارد خاص استفاده میکنند. این روش به گونهای تنظیم شده که زمینه یادگیری را در مدیران تسهیل میکند و مدیران با استفاده از این روش عملاً میتوانند مسائل و مشکلات سازمانی را حل کنند. در این نوشته ابتدا معنی لغوی مورد پژوهی از دیدگاههای مختلف بررسی شده و تعریف جامعی از این روش و ویژگیهای آن به عمل آمده و برداشت جدیدی، از این روش در جهت تبیین هدفهای آموزشی ارائه شده است. استفاده از این روش برای دستیابی به هدفهای مذکور در متن این نوشته بسیار مفید خواهد بود.
از آنجایی که این روش بر دریافت اطلاعات از منابع دیگر جهت تحلیل و ارائه راهکارها استوار است و اصطلاح "موردپژوهی" دقیقاً میتواند این مفهوم را به ذهن بررسی کنندگان القا کند نگارنده به انتخاب این اصطلاح علاقهمند شده است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |