دوره 10، شماره 1 - ( بهار 1375 )                   دوره10 شماره 1 صفحات 60-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

پیروز احمد. مورد پژوهی: روشی آموزشی در برنامه‌های مدیریت. فرایند مدیریت و توسعه. 1375; 10 (1) :51-60

URL: http://jmdp.ir/article-1-403-fa.html


چکیده:   (8747 مشاهده)

بسیاری از کشورهای پیشرفته معمولاً در برنامه‌های آموزش مدیریت خود برای تأمین اهداف آموزشی از روش مورد پژوهی یا مطالعه موارد خاص استفاده می‌کنند. این روش به گونه‌ای تنظیم شده که زمینه یادگیری را در مدیران تسهیل می‌کند و مدیران با استفاده از این روش عملاً می‌توانند مسائل و مشکلات سازمانی را حل کنند. در این نوشته ابتدا معنی لغوی مورد پژوهی از دیدگاههای مختلف بررسی شده و تعریف جامعی از این روش و ویژگیهای آن به عمل آمده و برداشت جدیدی، از این روش در جهت تبیین هدفهای آموزشی ارائه شده است. استفاده از این روش برای دستیابی به هدفهای مذکور در متن این نوشته بسیار مفید خواهد بود.

از آنجایی که این روش بر دریافت اطلاعات از منابع دیگر جهت تحلیل و ارائه راه‌کارها استوار است و اصطلاح "موردپژوهی" دقیقاً می‌تواند این مفهوم را به ذهن بررسی کنندگان القا کند نگارنده به انتخاب این اصطلاح علاقه‌مند شده است.

متن کامل [PDF 500 kb]   (1703 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/26 | پذیرش: 1393/4/24 | انتشار الکترونیک: 1393/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb