XML English Abstract Print


دانشگاه تهران ، sm.jafari@ut.ac.ir
چکیده:   (277 مشاهده)
امروزه دانش به عنوان یک منبع ارزشمند قلمداد شده و باید به طور پویا و هوشمندانه توسط هر سازمانی که به دنبال کسب مزیت رقابتی است دنبال شود. با توجه به اینکه پژوهش های اخیر، منافع متفاوت فعالیت های مدیریت دانش را در حوزه کاری معین مطرح کرده پس تعریف منافع مدیریت دانش و متعاقب آن دسته بندی منافع حاصل از مدیریت دانش، گام هایی هستند که می توانند به اصلاح اقدامات دانشی صورت  گرفته کمک کرده و همچنین مشوقی برای سرمایه گذاری های جدید در این زمینه باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و دسته بندی منافع حاصل از استقرار مدیریت دانش بوده لذا با استفاده از روش فراترکیب به شناسایی و دسته بندی آنها پرداخته شد. بدین منظور با جستجو در پایگاه های داده ازسال 2000 تا 2019  و پس از ارزیابی مرحله ای آنها در نهایت 34 مقاله کیفی مورد تایید نهایی قرار گرفت. در ادامه، منافع پیشنهادی در قالب سه سطح منافع کسب و کار، منافع کارکنان، و منافع مشتری و بازار دسته بندی گردید. سپس با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی به عنوان زیرشاخه ای از مدلسازی معادلات ساختاری چارچوب پیشنهادی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده منافع سطح کسب وکار دارای بالاترین بار عاملی در مدل است و پس از آن منافع سطح کارکنان و سپس منافع سطح مشتری و بازار در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/8/25 | پذیرش: 1399/3/21 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/3/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb