XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد تهران مرکزی دانشکده مدیریت ، zaferani@riau.ac.ir
چکیده:   (281 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، تدوین مدل شایستگی ارتباطی مدیران منابع انسانی بانک کشاورزی از طریق روش کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. ابزارگردآوری  داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر ازمدیران منابع انسانی این بانک در سطح ستادی ادارات مرکزی و سرپرستیهای کل کشور است که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده اند. کدها و مولفه های شایستگی(80مفهوم کلیدی، 29 زیرمقوله، 12 مقوله اصلی) از مصاحبه ها احصا و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین گردید. با توجه به مقوله محوری ((شایستگیهای ارتباطی مدیران منابع انسانی)) با ابعاد ساختار و محتوای مناسب رفتاری و همچنین سایر مقوله ها اعم از شرایط علی(عوامل فردی و عوامل سازمانی)، شرایط زمینه ای(برنامه جامع اصلاحات دولت)، شرایط میانجی(رفتارهای سیاسی، شرایط محیطی، مدیریت ویترینی، هوش فرهنگی مدیران منابع انسانی) ، راهبردها( استراتژی های هماهنگی و همدلی، واستراتژی تحول آفرینی سازگار) و پیامدها ( محیط کار شاد، تسهیل ارتباطات) مدل نهایی تدوین و ارائه گردید.

 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/8/7 | پذیرش: 1399/3/21 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/3/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb