XML English Abstract Print


، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ، Abolmolouki@ut.ac.ir
چکیده:   (243 مشاهده)
علیرغم آنکه امروزه ادغام و اکتساب  یکی از مباحث بسیار مهم و پرکاربرد جهت تحقق انگیزه های گوناگون استراتژیک در صنعت خدمات مالی می باشد، موارد پرشماری را می توان یافت که این استراتژی به شکست انجامیده است .هدف اصلی تحقیق حاضر، ارایه چهارچوبی جامع برای مدیریت ادغام و اکتساب در بستر صنعت خدمات مالی است تا ضمن شناسایی و کشف فرآیندهای ادغام و اکتساب و عوامل موثر موفقیت در هر بخش (به تفکیک مراحل فرآیند ) بعنوان ابزاری کاربردی در خدمت مدیران اجرایی قرارگیرد. بدین منظور، طی فرآیند مرورسیتسماتیک ادبیات ، جستجو در پایگاههای اطلاعاتی معتبر دربازه زمانی (1990 تا کنون) انجام گرفت و از میان 2912 سند مرتبط یافت شده پس از اعمال معیارهای عدم شمول، 101 سند جهت تجزیه و تحلیل متن به نرم افزار Atlasti 8 معرفی شدند . در نتیجه این تحلیل ، 403 کد شناسایی و پس از تعریف روابط،  در قالب 32 مفهوم و 8 مقوله کلی دسته بندی شدند . این 8 مقوله بدست آمده همان ابعاد اصلی چهارچوب مد نظر تحقیق بوده که شامل مراحل 1) استقرار هوش ادغام و اکتساب2) برنامه ریزی و تدوین استراتژی ادغام و اکتساب3) ارزیابی استراتژیک و انتخاب شرکت هدف 4) مذاکره 5) ارزیابی موشکافانه و تحلیل ریسک6) نهایی سازی و اعلام ادغام و اکتساب7) اجرا و یکپارچه سازی  8) کترل استراتژیک می باشد . خروجی این مقاله مدلی جامع برای مدیریت فرآیند ادغام و اکتساب است که علاوه بر صنعت مالی در دیگر صنایع نیز  پس از تعدیل قابل استفاده خواهد بود.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۲/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb