دوره 32، شماره 1 - ( بهار 1398 )                   دوره32 شماره 1 صفحات 135-157 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yazdanshenas M, Aghaei M. A Model for the Effects of Ethical Work Climate, Organizational Trust and Proactive Customer Services Performance: The Role of Perceived Politicizing in Organization’s Reward System. Journal of Management and Development Process. 2019; 32 (1) :135-157
URL: http://jmdp.ir/article-1-2827-fa.html
یزدان شناس مهدی، آقایی مصطفی. الگوی اثرگذاری جوّ اخلاقی ادراک‌شده، اعتماد سازمانی، و عملکرد پیشگامانه خدمت به مشتری؛ نقش سیاسی‌کاری ادراک‌شده در نظام پاداش سازمان. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1398; 32 (1) :135-157

URL: http://jmdp.ir/article-1-2827-fa.html


دانشگاه علامه طباطبائی ، yazdanshenas@atu.ac.ir
چکیده:   (99 مشاهده)
هدف این پژوهش، بررسی تاثیرگذاری جوّ کاری اخلاقی ادراک‏ شده بر اعتماد سازمانی و عملکرد پیشگامانه خدمت به مشتری است که در این رابطه، نقش واسطه‌ای ادراک از سیاسی‌کاری در نظام پاداش سازمان مورد توجه قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان شرکت بیمه پاسارگاد است که نمونه‌ای به روش تصادفی سیستماتیک و به تعداد 266 نفر در پژوهش مشارکت کردند. داده‌های مورد نیاز به وسیله پرسشنامه جمع‌آوری شد و بر اساس روش مدل‌یابی معادله‏ های ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می ‏دهد که جوّ کاری اخلاقی ادراک ‏شده بر اعتماد سازمانی و عملکرد پیشگامانه خدمت به مشتری تاثیر مثبت و معنادار، و بر ادراک از سیاسی‌کاری در نظام پاداش سازمان تاثیر منفی و معناداری دارد. همچنین، نتایج نشان می‏دهد که ادراک از سیاسی‌کاری در نظام پاداش سازمان بر اعتماد سازمانی تاثیر منفی و معناداری دارد. به علاوه، یافته‌های پژوهش نشان می‏ دهد که جوّ کاری اخلاقی ادراک ‏شده به‏ طور غیرمستقیم و از طریق ادراک کارکنان از سیاسی‌کاری در نظام پاداش بر سطح اعتماد سازمانی تاثیرگذار است، اما بر خدمت‌رسانی پیشگامانه به مشتری تاثیری ندارد.

 
متن کامل [PDF 741 kb]   (63 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۵/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۸/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb