هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای موفقیت زنان کارآفرین در کسبوکارهای کوچک و زودبازده است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی بوده و برای طراحی الگو از تحلیل تم و برای جمعآوری دادهها از مصاحبه اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری را زنانی که در کسبوکارهای کوچک و زودبازده فعالیت میکنند تشکیل میدهد. با توجه به اهمیت موضوع پژوهش از نمونهگیری زنجیرهای (گلوله برفی) استفاده شده است و تعداد نمونه برای مصاحبه از 23 نفر تشکیل شده است. نتایج نشان میدهد برای ایجاد یک کسبوکار کوچک و زودبازده موفق عواملی چون نیازسازی، فرصتیابی، باور درونی، اعتمادبهنفس، تعهد، مخاطرهپذیری، پشتکار، تامین سرمایه، آموزش، روابط اجتماعی، راهبرد، خلاقیت، نوآوری و استقلال موثر هستند. پس از تبیین عوامل موثر بر موفقیت کسبوکار کوچک و زودبازده، در ادامه پیوندی بین آنها ایجاد شد و در نهایت مقولهها بهصورت «فرهنگسازی کارآفرینانه»، «ظرفیتسازی کارآفرینانه» و «همافزایی نوآورانه» پالایش و الگوی پژوهش تبیین شد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |