دوره 14، شماره 4 - ( زمستان 1379 )                   دوره14 شماره 4 صفحات 32-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رهنورد فرج‌الله. مطالعه موردی در مدیریت استراتژیک: نگرش حل مسئله. فرایند مدیریت و توسعه. 1379; 14 (4) :17-32

URL: http://jmdp.ir/article-1-271-fa.html


چکیده:   (15595 مشاهده)

مطالعه موردی با اینکه ابزاری مفید در آموزش مدیریتی محسوب می‌شود و در نوشته‌های مدیریتی به طور روزافزونی مورد توجه قرار گرفته است، اما جریانی غالب در تحقیقات و آموزش‌های مدیریتی در ایران محسوب نمی شود. شاید یکی از دلایل این بی‌تفاوتی آن باشد که پارادایم غالب در تحقیقات مدیریت بیشتر به نگرش‌های کمی تمایل دارد و آموزش‌های مدیریتی بیشتر تئوری مدار هستند و جنبه‌های کاربردی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال، نیاز روزافزون به تلفیق هر دو جنبه تئوریک و کاربردی در مباحث آموزشی مدیریت، لزوم توجه جدی به مورد کاوی و موردنویسی را بیش از پیش آشکار ساخته است. نگارنده مقاله سعی دارد فرایند مطالعه موردی و نگارش موردهای مدیریتی را با تاکید بر نگرش حل مسئله موردبحث قرار دهد.

متن کامل [PDF 2321 kb]   (4657 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/10 | انتشار الکترونیک: 1379/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb