XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی ، f.a.farahani@srbaiu.ir
2- مرکز تحقیقات استراتژیک
چکیده:   (168 مشاهده)
مکان‌ها سازنده بخشی از هویت افرادند. هویــت مــکان بــر کیفیــت رابطــه انســان- مــکان مؤثر است. شهرهای امروزی، متاثر از شهرنشینی و سیستم شهرسازی جدید کارکرد هویتی خود را از دست داده‌اند و به محیط هایی تهی از هویت منبعث از مکان تبدیل شده‏اند. لذا، هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مدل مطلوب هویت یابی مکانی در شهرهای جدید است. روش این پژوهش از روش تحلیل مضمون که یک پژوهش بنیادی از نوع توصیفی- اکتشافی است، بهره برده‏ایم. داده های گردآوری شده، سهم این پژوهش بررسی مبانی نظری و دیدگاه‏های مختلف صاحب‏نظران این حوزه و همچنین  مصاحبه عمیق با 10 نفر از مدیران شهری است. جهت شناسایی مضمون‏های مرتبط از نرم افزار کیفی مکس کیو دی ای؛استفاده شد .یافته های این پژوهش در مجموع 46 کد اولیه و 4 مضمون اصلی شناسایی شده بودند.. روابط میان این مضمون‏ها نیز در قالب مدل ارایه شده است. این مدل راهکارهایی برای حل مسأله هویت مکانی شهر جدید پرند ارائه می دهد
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/8/7 | پذیرش: 1399/11/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb