دوره 33، شماره 4 - ( زمستان 1399 )                   دوره33 شماره 4 صفحات 141-175 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Goli A, Gholipur Soleimani A, Delafrooz N. The Role of Social Media Storytelling Power and the Impact of Its Dimensions on the Development of Tourism Destinations Based on Content Analysis Approach. JMDP. 2021; 33 (4) :141-175
URL: http://jmdp.ir/article-1-3877-fa.html
گلی آرمین، قلی پور سلیمانی علی، دل افروز نرگس. نقش قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی و سنجش ابعاد آن در توسعه مقصد گردشگری با رویکردی بر تحلیل مضمون. فرایند مدیریت و توسعه. 1399; 33 (4) :141-175

URL: http://jmdp.ir/article-1-3877-fa.html


1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران ، gholipou@iaurasht.ac.ir
3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
چکیده:   (384 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی و سنجش ابعاد آن در توسعه مقصد گردشگری شهر توریستی رامسر است. این پژوهش دارای رویکرد آمیخته است. جامعه آماری در بخش کیفی، تمامی داستان‌های مقصد رامسر در رسانه‌های اجتماعی است که تعداد 62 داستان به روش نمونه‌گیری قضاوتی برگزیده می‌شوند. روش گردآوری داده‌ها، داستان‌های مکتوب آنلاین (برخط) هستند که از راه تحلیل روایت و با کمک تحلیل مضمون تجزیه‏‌وتحلیل می‏شوند. ابعاد قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی شناسایی و در قالب شبکه مضامین و سپس مدل مفهومی این مقصد ارائه می‌شوند. جامعه آماری در بخش کمّی شامل تمامی گردشگرانی است که داستان‌های گردشگری این مقصد را در رسانه‌های اجتماعی مطالعه می‌کنند. نمونه‌گیری به روش غیراحتمالیِ در دسترس است و با دریافت 450 پرسشنامه (الکترونیکی) از گردشگران، نتایج مدلسازی معادله ‏های ساختاری نشان می‌دهد که تمامی ابعاد قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی برخط شهر رامسر شامل جنبه‌های دانش ادبی، جذابیت و پویایی، شناختی، عاطفی، اعتماد و اعتبار، گردشگری، و اخلاقی بر توسعه این مقصد اثر معناداری می‌گذارند.
 
متن کامل [PDF 1080 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/1/21 | پذیرش: 1399/4/2 | انتشار الکترونیک: 1400/3/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb