دوره 34، شماره 1 - ( بهار 1400 )                   دوره34 شماره 1 صفحات 113-140 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei Alamooti V, Ataei M, Moghaddas Z. Explaining a Model for the Effects of High Commitment Human Resource Management. JMDP. 2021; 34 (1) :113-140
URL: http://jmdp.ir/article-1-3708-fa.html
میرزایی الموتی ولی اله، عطایی محمد، مقدس زهره. مدل تبیین آثار مدیریت منابع انسانی متعهدانه. فرایند مدیریت و توسعه. 1400; 34 (1) :113-140

URL: http://jmdp.ir/article-1-3708-fa.html


1- دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران. ، mirzaei.vali@qiau.ac.ir
2- استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
3- استادیار گروه ریاضی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
چکیده:   (750 مشاهده)
هدف: مدیریت موثر و کارامد منابع انسانی برای موفقیت هر سازمان حیاتی است. ارتقای عملکرد کارکنان یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها در بخش دولتی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت منابع انسانی با تعهد بالا در میان کارکنان آموزش‌ و پرورش استان قزوین و مناطق 14گانۀ آن انجام‌ می‏ شود.
طرح/ روش‏‌شناسی پژوهش/ رویکرد: نمونه آماری مطابق جدول مورگان 260 نفر انتخاب گردید. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرم‌افزار Smart PLS2 انجام شده است.
یافته‏‌ها: نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مدیریت منابع انسانی متعهدانه ادراک‌‏شده به‌‏طور مستقیم و مثبتی بر عملکرد فردی اثرگذار است. در ضمن، یافته‏‌ها نشانگر آن است که متغیرهای التزام کاری، تعهد حرفه‌ای، و حمایت سازمانی ادراک‏شده در روابط بین مدیریت منابع انسانی متعهدانه ادراک‌شده و عملکرد فردی در نقش میانجی ظاهر می‌شوند. 
ارزش/ اصالت: این پژوهش تلاش دارد رابطه بین مدیریت منابع انسانی متعهدانه ادراک‌شده بر عملکرد فردی را مورد بررسی قرار دهد تا مدل جامع‌تری از روابط بین متغیرها کسب نماید. بی‌شک، نتایج این پژوهش در ارتقای دانش مدیریت منابع انسانی متعهدانه تعیین‌کننده است. یافته‌های این پژوهش با مدلسازی مدیریت منابع انسانی متعهدانه ادراک‌شده در سطح فردی، حوزه دانش جدیدی را در ادبیات موضوع مطرح می‌سازد.
متن کامل [PDF 1639 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/8/3 | پذیرش: 1399/5/19 | انتشار الکترونیک: 1400/7/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb