دوره 15، شماره 3 و 4 - ( پاييز و زمستان 1380 )                   دوره15 شماره 3 و 4 صفحات 94-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اکرامی محمود. تبیین رهبری آموزشی در دانشگاه‌های دولتی ایران. فرایند مدیریت و توسعه. 1380; 15 (3 و 4) :73-94

URL: http://jmdp.ir/article-1-255-fa.html


چکیده:   (10209 مشاهده)

هدف اصلی پژوهش، تهیه الگویی برای رهبری اثربخش در دانشگاه‌های دولتی بر پایه جو سازمانی و ویژگی‌های شخصیتی مدیران است. پرسش‌های عبارتند از: 1) جو سازمانی و رهبری اثربخش آموزشی از چه عواملی اشباع شده؛ 2) بهترین ترکیب ویژگی‌های شخصیتی و عوامل جو سازمانی برای تبیین رهبری اثربخش مدیران دانشگاهی کدام است؛ و 3) سازه‌های بنیادی رهبری اثربخش آموزشی، جو سازمانی و ویژگی‌های شخصیتی کدام است؟ تعداد 100 نفر از مدیران دانشگاهی و 300 نفر از همکاران مستقیم آنها در دانشگاههای دولتی شانزده استان کشور به گونه تصادفی انتخاب شدند.

متن کامل [PDF 6261 kb]   (3806 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/6 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb