دوره 24، شماره 3 - ( پاییز 1390 )                   دوره24 شماره 3 صفحات 129-148 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mollahoseini A, Jabbarzadeh Karbasi B, Koulak A. Investigating the Relationship between Organization Fines and Customer Satisfaction in Service Organizations in Kerman Province. Journal of Management and Development Process. 2011; 24 (3) :129-148
URL: http://jmdp.ir/article-1-630-fa.html
ملاحسینی علی، جبارزاده کرباسی بهرام، کولک عادل. بررسی رابطه بین جریمه‌های سازمانی و رضایت مشتریان سازمان‌های خدماتی استان کرمان. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1390; 24 (3) :129-148

URL: http://jmdp.ir/article-1-630-fa.html


دانشگاه شهیدباهنر کرمان ، a_mollahosseini@yahoo.com
چکیده:   (10580 مشاهده)
رقابت شدید سازمان‌های خدماتی برای به ‌دست آوردن منافع اقتصادی، یکی از چالش‌برانگیز‌ترین موضوعات در حوزه بازاریابی است. توجه به جریمه مشتریان، به دلیل منافع و آثار سوء آن برای سازمان‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در پژوهش حاضر، رابطه بین ویژگی‌های جریمه‌های مذکور و رضایت، وفاداری و ارتباطات کلامی مشتریان سازمان‌های خدماتی در استان کرمان بررسی شده است. جامعه آماری همه افرادی هستند که در استفاده از خدمات مؤسسات فوق، جریمه پرداخت کرده‌اند و حجم نمونه 385 نفر تعیین گردید. برای بررسی پایایی پرسشنامه، 30 عدد پرسشنامه به ‌طور تصادفی تکمیل گردید و ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسش‌ها، 95/. به ‌دست آمد. نتایج پژوهش حاضر، بیانگر وجود رابطه معنی‌دار میان شدت جریمه، کفایت توضیح و نارضایتی است. همچنین بین نارضایتی و ارتباطات کلامی و وفاداری مشتریان، رابطه معنادار وجود دارد.
متن کامل [PDF 446 kb]   (1754 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۵/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb