Mollahoseini A, Jabbarzadeh Karbasi B, Koulak A. Investigating the Relationship between Organization Fines and Customer Satisfaction in Service Organizations in Kerman Province. JMDP 2011; 24 (3) :129-148
URL:
http://jmdp.ir/article-1-630-fa.html
ملاحسینی علی، جبارزاده کرباسی بهرام، کولک عادل. بررسی رابطه بین جریمههای سازمانی و رضایت مشتریان سازمانهای خدماتی استان کرمان. فرایند مدیریت و توسعه. 1390; 24 (3) :129-148
URL: http://jmdp.ir/article-1-630-fa.html
1- دانشگاه شهیدباهنر کرمان ، a_mollahosseini@yahoo.com
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
3- دانشگاه آزاد کرمان
چکیده: (14953 مشاهده)
رقابت شدید سازمانهای خدماتی برای به دست آوردن منافع اقتصادی، یکی از چالشبرانگیزترین موضوعات در حوزه بازاریابی است. توجه به جریمه مشتریان، به دلیل منافع و آثار سوء آن برای سازمانها، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در پژوهش حاضر، رابطه بین ویژگیهای جریمههای مذکور و رضایت، وفاداری و ارتباطات کلامی مشتریان سازمانهای خدماتی در استان کرمان بررسی شده است. جامعه آماری همه افرادی هستند که در استفاده از خدمات مؤسسات فوق، جریمه پرداخت کردهاند و حجم نمونه 385 نفر تعیین گردید. برای بررسی پایایی پرسشنامه، 30 عدد پرسشنامه به طور تصادفی تکمیل گردید و ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشها، 95/. به دست آمد. نتایج پژوهش حاضر، بیانگر وجود رابطه معنیدار میان شدت جریمه، کفایت توضیح و نارضایتی است. همچنین بین نارضایتی و ارتباطات کلامی و وفاداری مشتریان، رابطه معنادار وجود دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1391/5/16 | انتشار الکترونیک: 1390/9/24