روابط انسانی عکس العمل و واکنشهای انسانی است. با لطف و صفا بخشیدن به این روابط می توان به نحو موثری رضایت افراد و اهداف سازمانی را توازن بخشید.برای درک روابط انسانی مطالعه رفتار فردی و جمعی کارکنان در تمامی سطوح سازمان ضروری است. هم عرض این مطالعه لازم است با اهداف، سیاستها و نحوه اجرای کارها و تکنیکها در سازمان مربوط و نیازهای افراد سازمانی نیز آشنا شد. ملاحظه می شود که تفهیم روابط انسانی در مدیریت در گرو تحلیل ابعاد کلی یک سازمان است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |