دهه 1980 را دهه رونق بازار کسب و کار می توان نام نهاد. در این دهه کاهش مقررات دولتی، واگذاری صنایع دولتی به مردم، کاهش محدودیتهای بازرگانی، پدیدآمدن بازارهای جهانی، و رقابت شورانگیز صنایع و بازرگانیها برای نه تنها باقی ماندن در بازار که برای افزایش سهم خود از بازار، فضایی پدید آورده که آثار آن همچنان بر دهه 1990 سایه افکنده است. در سالهای پایانی دهه 1980 و در سالهای کنونی دهه 1990 هنوز رکود بر بازار غلبه دارد و در نتیجه میدان رقابت برای باقی ماندن در تولید کالا و ارائه خدمات فشرده تر شده است. آنچه در این میان بیش از هر چیز نمایان است، توجه مدیران صنعت و بازرگانی به سه زمینه اساسی در مدیریت است. این سه زمینه عبارتند از: بالا بردن خشنودی مشتریان، کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات، و بالا بردن کیفیت کار.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |