دوره 7، شماره 2 - ( تابستان 1372 )                   دوره7 شماره 2 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Toussi M. Management Means Creating Added Value. JMDP 1993; 7 (2) :1-11
URL: http://jmdp.ir/article-1-491-fa.html
طوسی محمدعلی. مدیریت به معنی پدید آوردن ارزش افزوده. فرایند مدیریت و توسعه. 1372; 7 (2) :1-11

URL: http://jmdp.ir/article-1-491-fa.html


چکیده:   (10269 مشاهده)

دهه 1980 را دهه رونق بازار کسب و کار می توان نام نهاد. در این دهه کاهش مقررات دولتی، واگذاری صنایع دولتی به مردم، کاهش محدودیتهای بازرگانی، پدیدآمدن بازارهای جهانی، و رقابت شورانگیز صنایع و بازرگانیها برای نه تنها باقی ماندن در بازار که برای افزایش سهم خود از بازار، فضایی پدید آورده که آثار آن همچنان بر دهه 1990 سایه افکنده است. در سالهای پایانی دهه 1980 و در سالهای کنونی دهه 1990 هنوز رکود بر بازار غلبه دارد و در نتیجه میدان رقابت برای باقی ماندن در تولید کالا و ارائه خدمات فشرده تر شده است. آنچه در این میان بیش از هر چیز نمایان است، توجه مدیران صنعت و بازرگانی به سه زمینه اساسی در مدیریت است. این سه زمینه عبارتند از: بالا بردن خشنودی مشتریان، کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات، و بالا بردن کیفیت کار.

متن کامل [PDF 334 kb]   (1669 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/2/30 | پذیرش: 1393/5/20 | انتشار الکترونیک: 1393/5/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb