یکی از مسائل مهم در اداره امور یک سازمان موضوع تصمیمگیری است که در اصل یکی از وظایف اساسی مدیران و سرپرستان درسطوح مختلف سازمانی شمرده میشود. "پیتردراکر" در این مورد میگوید: "تأکید مدیریت آینده بر فراگرد تصمیمگیری و درک این فراگرد است" با توجه به این واقعیت که مدیریت را میتوان مترادف تصمیمگیری دانست، اهمیت موضوع و ضرورت شناخت درست تصمیمگیری و در عین حال نقش زمان در اتخاذ تصمیمروشنتر میشود.
تصمیمگیری فرایندی را تشریح میکند که از طریق آن برای مسئله معینی راهحل انتخاب میشود. در واقع تصمیمگیری به معنی برگزیدن یک راهحل از میان دو یا چند راهحل برای عمل است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |