دوره 9، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاييز 1374 )                   دوره9 شماره 2 و 3 صفحات 129-125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

حفظ وفاداری کارکنان فرایند مدیریت و توسعه 1374; 9 (2 و 3) :129-125

URL: http://jmdp.ir/article-1-423-fa.html


چکیده:   (10162 مشاهده)

منابع انسانی، دارایی‌های حیاتی‌اند. چگونه می‌توان منابع انسانی را به طور مؤثر به کار برد و حفظ کرد. افزایش حقوق دیگر برای ارضای نیاز مردم امروز کافی نیست و مؤسسه باید مجموعه‌ای از مزایا و برنامه های آموزشی را ارائه دهد و برای دست‌یابی به وفاداری کارکنان راه ارتقای آن‌ها را هموار سازد. هر سال بعد از آن که مدیریت پاداش سالیانه را می‌پردازد، کارکنان نگران می‌شوند که حکم بازنشستگی چه کسی را به زودی روی میز او خواهند گذاشت. بعضی از مدیران حتی از کسانی که تصمیم دارند مؤسسه را ترک کنند می‌خواهند که قبلاً اطلاع دهند تا پاداش آن‌ها را نیز پرداخت کنند و شخصی را به جای آن‌ها پیدا کنند تا وقتی آن‌ها کار را ترک کنند عملیات متوقف نشود.

آدم‌ها مهم‌ترین دارایی بخش خدمات و تحقیق و توسعه‌اند. بیمارستان‌های خصوصی برای جلب استعدادها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. فروشندگان ماهر و معامه‌گران در قسمت مالی نیز بسیار مورد تقاضا هستند. اخیراً مهندسان کامپیوتر و اطلاعات حرکتی را در وال‌استریت ایجاد کرده‌اند، چون می‌توانند تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهند، که کلید موفقیت در سرمایه‌گذاری است. بنابراین، شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار سروکار دارند حقوق‌های پیشنهادی را افزایش می‌دهند تا بهترین افراد را جلب کنند.

متن کامل [PDF 165 kb]   (1768 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/28 | پذیرش: 1393/5/19 | انتشار الکترونیک: 1393/5/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb