دوره 9، شماره 4 و 1 - ( زمستان 1374 )                   دوره9 شماره 4 و 1 صفحات 41-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نجمایی محمدحسین. تولید بهنگام و مدیریت خدمات اداری و بازرگانی. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه. 1374; 9 (4 و 1) :41-52

URL: http://jmdp.ir/article-1-410-fa.html


چکیده:   (5043 مشاهده)

تولید بهنگام در مدیریت خدمات اداری و بازرگانی و اصول استراتژیک و قوانین کاربردی آن در کشورهای صنعتی یکی از مسائلی است که در شرایط کنونی پیش روی جوامع در حال توسعه قرار دارد. ژاپن به عنوان پرچمدار نهضت تولید بهنگام با استفاده از تکنولوژی غرب و با الهام از فرهنگ و تمدن پربار شرق و تلفیق استادانه و به واقع هنرمندانه آن توانسته است در مدتی کوتاهتر از 35 سال به این مهم دست یابد.

اجرا و انطباق تولید بهنگام در بخش مدیریت خدمات دولتی کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، تجزیه و تحلیل تجارب چندین ساله ژاپن و درسهایی که از این رهگذر حاصل شده و مقایسه آن با سازمانها و مؤسسات داخلی سرفصلهای عمده نوشته حاضر است. به علاوه ضمن ارائه مثالهای متعدد و مقایسه سازمانهای محصول مشتری متمرکز با سازمانهای فرایند متمرکز، بهینه‌سازی گردش کار و چرخه تولید و آموزش و ارتقای مهارتهای فنی کارکنان، سعی شده است به جای پرداختن به جزییات مفهوم تولید بهنگام در بخشی از خدمات، دیدگاهی کلی از آن ارائه شود.

متن کامل [PDF 596 kb]   (710 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۱/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۴/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb