1- دانش آموخته دکتری گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ، ehsan.rajabian@qiau.ac.ir
2- استاد گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
چکیده: (5498 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل بهرهوری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت است. با استفاده از روش پژوهش آمیخته (راهبرد کیفی: روش فراترکیب و دلفی فازی، و راهبرد کمّی: روش توصیفی ـ پیمایشی)، و با انتخاب 12 نفر از استادان گروه علوم تربیتی و مدیریت دانشگاههای سراسری، پیامنور، و آزاد اسلامی در مرحله دلفی فازی، و بررسی 384 معلم از مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس کشور، 3 مقوله، 4 زیرمقوله، 22 مفهوم، و 79 شاخص بهدست میآید. مدل بهدستآمده بر اساس سازه اصلی درونداد شامل سازه های فرعی عوامل شناختی و رفتاری، و سازه اصلی فرایند شامل برنامهریزی و آماده سازی، ایجاد محیط یادگیری مناسب، آموزش، و ایفای مسئولیتهای حرف های؛ و سازه اصلی برونداد شامل اثربخشی و کارایی، از لحاظ تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسبی هستند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1398/11/6 | پذیرش: 1399/2/28 | انتشار الکترونیک: 1399/7/10