دوره 33، شماره 2 - ( تابستان 1399 )                   دوره33 شماره 2 صفحات 193-229 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rajabian E, Alvani S M. A Model for Teachers’ Productivity Based on Positive Organizational Behavior Approach in the Ministry of Education. JMDP. 2020; 33 (2) :193-229
URL: http://jmdp.ir/article-1-3814-fa.html
رجبیان احسان، الوانی سید مهدی. ارائه مدل بهره‌‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه. 1399; 33 (2) :193-229

URL: http://jmdp.ir/article-1-3814-fa.html


1- دانش ‌آموخته دکتری گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ، ehsan.rajabian@qiau.ac.ir
2- استاد گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
چکیده:   (1448 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت است. با استفاده از روش پژوهش آمیخته (راهبرد کیفی: روش فراترکیب و دلفی فازی، و راهبرد کمّی: روش توصیفی ـ پیمایشی)، و با انتخاب 12 نفر از استادان گروه علوم تربیتی و مدیریت دانشگاه‏‌های سراسری، پیام‏نور، و آزاد اسلامی در مرحله دلفی فازی، و بررسی 384 معلم از مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس کشور، 3 مقوله، 4 زیرمقوله، 22 مفهوم، و 79 شاخص به‌‏دست می‌‏آید. مدل به‌‏دست‏‌آمده بر اساس سازه اصلی درون‏داد شامل سازه‏های فرعی عوامل شناختی و رفتاری، و سازه اصلی فرایند شامل برنامه‏‌ریزی و آماده‎سازی، ایجاد محیط یادگیری مناسب، آموزش، و ایفای مسئولیت‏‌های حرفه‏ای؛ و سازه اصلی برون‏داد شامل اثربخشی و کارایی، از لحاظ تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسبی هستند.
متن کامل [PDF 1424 kb]   (145 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/6 | پذیرش: 1399/2/28 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/7/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb