XML English Abstract Print


گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و اقتصاد ، govmanagement@srbiau.ac.ir
چکیده:   (232 مشاهده)
از عوامل مهم در موفقیت سازمان های بخش دولتی مشارکت داوطلبانه و شهروند محوری است که مورد تاکید پارادایم خدمات عمومی نوین می باشد. هدف پژوهش حاضر معرفی پارادایم خدمات عمومی نوین و تاکید بر نقش حیاتی ابعاد خدمات عمومی نوین به عنوان زمینه سازان مشارکت شهروندی در چرخه خط مشی گذاری شهرداری تهران می باشد و ارائه الگویی متشکل از ماتریسی مشمول بر ابعاد خدمات عمومی نوین در محورX و مراحل چرخه خط مشی گذاری در محور Y با هدف تعیین اهمیت و اولویت انواع مشارکت شهروندی در تلاقی دو محور ماتریس است. در این راستا، الگوی مفهومی بر اساس روش نمونه گیری هدفمند توسط 10 خبره مبتنی بر تکنیک دلفی فازی در دو مرحله به صورت مصاحبه ساختار یافته مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین با توزیع 392 پرسشنامه در میان کارکنان ستادی شهرداری تهران به روش نمونه گیری تصادفی، نتایج تحلیل ما نشان می دهد که مشارکت از نوع ارتباط یک سویه و دیالوگ و بحث عمیق در شش مرحله، مشارکت از نوع مشاوره اجتماعی در پنج مرحله و مشارکت از نوع شراکت کاری در سه مرحله چرخه خط مشی گذاری موثر می باشد و ابعاد خدمات عمومی نوین در هر چهار نوع مشارکتی(ارتباط یک سویه، مشاوره اجتماعی، دیالوگ و بحث عمیق و شراکت کاری) در چرخه خط مشی گذاری دارای وضعیت مطلوب نمی باشد.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/8/22 | پذیرش: 1399/3/21 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/3/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Quarterly Journal for Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb