دوره 32، شماره 1 - ( بهار 1398 )                   دوره32 شماره 1 صفحات 113-133 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Konjkav-Monfared A, Khalilian M M, Saeida-Ardekani S. Structural Model of Brand Ambidexterity Impact on Brand Commitment through Brand’s Performance, Image and Reputation. Journal of Management and Development Process. 2019; 32 (1) :113-133
URL: http://jmdp.ir/article-1-3334-fa.html
کنجکاو منفرد امیررضا، خلیلیان اشکذری محمد مهدی، سعیدا اردکانی سعید. مدل ساختاری تاثیر دوسوتوانی برند بر تعهد برند از طریق عملکرد، تصویر ذهنی، و شهرت برند. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1398; 32 (1) :113-133

URL: http://jmdp.ir/article-1-3334-fa.html


دانشگاه یزد ، monfared@yazd.ac.ir
چکیده:   (101 مشاهده)
راهبردهای دوسوتوانی برند به سازمان‌ها کمک می‏ کنند که قابلیت‏ ها و عملکرد موجود خود را بهبود دهند و همزمان فرصت‏ های جدیدی کشف کنند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر راهبرد‌های دوسوتوانی برند بر تعهد برند از طریق عملکرد برند، شهرت برند، و تصویر ذهنی برند است. جامعه آماری پژوهش، کاربران شرکت پیشگامان هستند. در این پژوهش، از روش نمونه ‏گیری تصادفی استفاده شده، و 300 پرسشنامه از نمونه جمع ‏آوری گردیده است. نتایج تجزیه‏ وتحلیل نشان می‏ دهد که راهبرد اکتشافی و بهره ‏برداری بر عملکرد برند تاثیر مثبت و معناداری دارند. عملکرد برند بر شهرت برند و تصویر ذهنی برند تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، شهرت برند بر تعهد برند تاثیر مثبت و معنادار دارد. بر اساس یافته‌های پژوهش، تاثیر عملکرد برند بر تعهد برند، تاثیر تصویر ذهنی برند بر شهرت برند، و تصویر ذهنی برند بر تعهد برند معنادار نبودند. در نهایت، نتایج نشان می‏ دهد که عملکرد برند در رابطه بین راهبردهای دوسوتوانی و تعهد برند نقش میانجی ایفا می‌کند. همچنین، نقش میانجی شهرت در رابطه بین عملکرد و تعهد برند تایید شد. اما نقش میانجی تصویر ذهنی برند در رابطه بین عملکرد و تعهد، و همچنین، نقش میانجی شهرت برند در رابطه بین تصویر ذهنی و تعهد برند رد شد.
متن کامل [PDF 778 kb]   (77 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۸/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb