XML English Abstract Print


، al_jahan@yahoo.com
چکیده:   (72 مشاهده)
هدف اصلی این مقاله، ارائه روشی نظام‌مند در تدوین و اعتباردهی یک مدل شایستگی و تهیه سنجه‌ای برای اندازه‌گیری شایستگی مدیرانی است که در بانک‌های دولتی ایران در سه سطح پایه، میانی و ارشد فعالیت می‌کنند. برای رسیدن به این هدف، از رویکرد آمیخته استفاده‌شده است،
با مطالعۀ و نظرسنجی 100 نفر از مدیران بانک‏های دولتی ایران از طریق پرسشنامه و مصاحبه‏های عمیق نتایج به ما نشان می‏دهند که برای سنجش شایستگی مدیران بانک‌های دولتی بایست 111 شاخص شایستگی ضریب دار در قالب پنج بعد که شامل ابعاد 1- فردی–شخصیتی 2-فردی-ذهنی (شناختی) 3- بین فردی (اجتماعی) 4- سازمانی 5- مدیریتی و نیز شانزده مؤلفه که شامل پایبندی به ارزش‌ها و اخلاقیات، اعتبار شخصیتی، عمل‌گرایی، توان تفکر و تحلیل، یادگیرندگی، فراشایستگی، ارتباطات مؤثر، قابلیت مذاکره، قابلیت کار جمعی، دانش و مهارت عمومی، دانش تخصصی، بازاریابی و مشتری مداری، هدایت‌گری استراتژیک، اداره کردن واحد کاری، مدیریت افراد و مهارت‌های بنیادین مدیریت است مدنظر قرار گیرد. این پژوهش دارای راهکارها و توصیه‏های مدیریتی و پژوهشی است ، بطوریکه بتوان بر مبنای آن فرآیندهای مدیریت مبتنی بر شایستگی را در بانک های دولتی ایران مستقر نمود.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۱۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb