دوره 12، شماره 2 - ( تابستان 1377 )                   دوره12 شماره 2 صفحات 77-84 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رجب بیگی مجتبی. ابعاد کیفیت در بخش دولتی. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1377; 12 (2) :77-84

URL: http://jmdp.ir/article-1-321-fa.html


چکیده:   (6629 مشاهده)

مدیریت کیفیت فراگیر، رویکردی است که در چند دهه اخیر در بخش صنعت برای استفاده از مشارکت کارکنان در بهبود دایمی فرایندها که نهایتاً منجر به تولیدات مرغوب و مورد نیاز مشتریان می‌شود، مطرح شده است. از آنجا که ماهیت بخش خدمات، به ویژه خدمات دولتی، با بخش صنعت تفاوتهای فراوانی دارد، در این مقاله ابتدا به بررسی امکان اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی پرداخته شده است. سپس ضمن تبیین مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر، خلاصه‌ای از اصول مهم این رویکرد مدیریتی از دیدگاه پایه‌گذاران آن ارائه شده و نهایتاً به ویژگیها و ابعاد کیفیت در بخش دولتی و نحوه تطبیق آن در این بخش، پرداخته شده است.

اطلاع‌رسانی، سرعت، صحت، زیبایی، رفتار مناسب، قانونمندی، سادگی و انعطاف پذیری، هشت بعدی است که به نظر نگارنده در بخش خدمات دولتی در مقابل ابعاد کیفیت در بخش صنعت- که نخستین بار پروفسور گاروین آن را بیان کرد می‌تواند مطرح شود.

متن کامل [PDF 1721 kb]   (1625 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb