XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ، samad.aali@iaut.ac.ir
چکیده:   (81 مشاهده)
با پیشرفت­ تکنولوژی و توسعه اینترنت و همچنین شکل­گیری رسانه­های اجتماعی آنلاین، زیرساخت مناسبی برای ارتباط جمعی و انتقال تجربیات ایجاد شده است. این تغییرات محیطی، رابطه مشتریان با بنگاه­ها را متحول کرده و آن­ها را مجبور به ارائه خدمات به مشتریان به صورت انلاین کرده است. هدف این مقاله تدوین مدل جامع وفاداری مشتری به خدمات آنلاین در صنعت بانکداری می باشد. تعداد 651 نفر از مشتریان صنعت بانکداری که از خدمات آنلاین بانک ها استفاده میکنند، بعنوان نمونه آماری با تکمیل پرسشنامه در تحقیق مشارکت کردند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شد و فرضیه های  تحقیق با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS23 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که کیفیت خدمات آنلاین در قالب کیفیت فایده گرایانه و لذت گرایانه بر وفاداری آنلاین به طور مستقیم تاثیر مثبت دارد. همچنین کیفیت خدمات آنلاین بر وفاداری انلاین به طور غیر مستقیم از طریق کیفیت رابطه آنلاین (اعتماد، تعهد و رضایت آنلاین) تاثیر مثبت دارد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb