دوره 31، شماره 3 - ( پاییز 1397 )                   دوره31 شماره 3 صفحات 151-180 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gharepasha A, Aali S, Bafandeh Zendeh A, Iranzadeh S. Customer's Loyalty to Online Banking Services. Journal of Management and Development Process. 2018; 31 (3) :151-180
URL: http://jmdp.ir/article-1-3157-fa.html
قره پاشا اکرم، عالی صمد، بافنده زنده علیرضا، ایران زاده سلیمان. وفاداری مشتریان به خدمات بانکداری برخط. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1397; 31 (3) :151-180

URL: http://jmdp.ir/article-1-3157-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ایران ، samad.aali@iaut.ac.ir
چکیده:   (402 مشاهده)
با پیشرفت فناوری و توسعه اینترنت و همچنین، شکل‌گیری رسانه‌های اجتماعی آنلاین (برخط)، زیرساخت مناسبی برای ارتبا‌ط‌‌جمعی و انتقال تجربه‏ ها ایجاد شده است. این تغییرهای محیطی، رابطه مشتریان با بنگاه‌ها را متحول و آن‌ها را مجبور به ارائه خدمات به مشتریان به‌‌صورت آنلاین کرده است. هدف این پژوهش، تدوین مدل جامع وفاداری مشتری به خدمات آنلاین در صنعت بانکداری است. تعداد 651 نفر از مشتریان صنعت بانکداری که از خدمات آنلاین بانک‌ها استفاده می‌کنند، به‌عنوان نمونه آماری با تکمیل پرسش‏نامه در این پژوهش مشارکت کردند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شد؛ و فرضیه‌های پژوهش با استفاده از تکنیک مدل‌سازی معادله‏ های ساختاری و نرم‌افزار AMOS23 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد که کیفیت خدمات آنلاین در قالب کیفیت فایده‌گرایانه و لذت‌گرایانه بر وفاداری آنلاین به‌طور مستقیم تاثیر مثبت دارد. همچنین، کیفیت خدمات آنلاین بر وفاداری آنلاین به‌طور غیرمستقیم از راه کیفیت رابطه آنلاین (اعتماد، تعهد و رضایت آنلاین) تاثیر مثبت دارد.
متن کامل [PDF 966 kb]   (128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۲۲ | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: ۱۳۹۸/۴/۲۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb