دوره 31، شماره 2 - ( تابستان 1397 )                   دوره31 شماره 2 صفحات 110-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghan Dehnavi H, Delshad Z. (2018). Evaluating the Criteria for Meeting Customer Expectations at the Total Quality Management Level, Using System Dynamics Approach. JMDP. 31(2), 91-110.
URL: http://jmdp.ir/article-1-3117-fa.html
دهقان دهنوی حسن، دلشاد زهرا. ارزیابی معیارهای رفع انتظارات مشتریان در سطح مدیریت کیفیت جامع با رویکرد پویایی‌های سیستم فرایند مدیریت و توسعه 1397; 31 (2) :110-91

URL: http://jmdp.ir/article-1-3117-fa.html


1- گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
2- گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ، z.delshad66@gmail.com
چکیده:   (4890 مشاهده)
موفقیت مدیریت کیفیت جامع با توانایی یادگیری، جذب، تطابق و اجرای تغییر نگرش‌های سازمان و تلفیق آن‏ها در سازمان ارتباط دارد. هدف این پژوهش، بررسی و بهبود برخی رفتارهای نامطلوب در مشتری‌مداری کیفیت جامع با استفاده از رویکرد پویایی سیستم است. در این پژوهش، با مرور ادبیات نظری و نظرسنجی از خبرگان و کارشناسان و پس از شناسایی اجزا و متغیرهای انتظارات مشتریان، شبیه‌سازی با ارائه فرضیه‌های دینامیکی شروع شده و حلقه‌های علّی، نمودارهای جریان، معادله‏ های ریاضی تکمیل شد. بدین‌منظور، از مدل پویایی سیستم‌ها با استفاده از نرم‏ افزار Vensim، روشی برای یافتن ارتباط بین عوامل مرتبط با رفع انتظارات مشتریان ارائه گردید. نتایج این پژوهش، برای صنایعی قابل استفاده است که قصد برنامه‌ریزی در رفع انتظارات مشتریان را در سطح مدیریت کیفیت جامع دارند. 
متن کامل [PDF 757 kb]   (3045 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1397/1/21 | پذیرش: 1397/4/17 | انتشار الکترونیک: 1397/12/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb