Ekrami M, Kashani Vahid M, Shoaei Z. Developing Leadership in Academic Work at Universities Based on Knowledge Management. JMDP 2017; 30 (3) :31-60
URL:
http://jmdp.ir/article-1-2948-fa.html
اکرامی محمود، کاشانی وحید محسن، شعاعی زهرا. توسعه رهبری کار آموزشی در دانشگاه بر پایه خلق، انتشار و کاربرد دانش. فرایند مدیریت و توسعه. 1396; 30 (3) :31-60
URL: http://jmdp.ir/article-1-2948-fa.html
1- دانشگاه پیام نور ، m.ekrami@pnu.ac.ir
چکیده: (5567 مشاهده)
هدف از این پژوهش، ارتقای رهبری و تحول در دانشگاه و بیان پیشنهادهای لازم به مدیران ارشد دانشگاه، با استفاده از تبیین رهبری کارآموزشی بر پایه خلق، انتشار و کاربرد دانش است. این پژوهش با روش تصادفی ساده بر روی 200 نفر از کارکنان یک دانشگاه دولتی اجرا گردید. ابزار سنجش، دو پرسشنامه خلق، انتشار و کاربرد دانش و نیز رهبری کارآموزشی است. با استفاده از مدل همبستگی بنیادی میان دو مجموعه مدیریت دانش و رهبری کارآموزشی، سه مدل استخراج گردید؛ 1. اگر سن، تجربه خدمتی، خلق دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش، بهترتیب با ضرایب 0، 0، 5، 6 و 0 باشند، مؤلفههای پنجگانه رهبری کارآموزشی بهترتیب با ضرایب 6-، 15، 2، 0 و 3 پیشبینی میشود؛ 2. اگر سن، تجربه خدمتی، خلق، انتشار و کاربرد دانش، بهترتیب با ضرایب 0، 0، 11، 14- و 10 باشند، رهبری آموزشی، بهترتیب با ضرایب 23، 16-، 2، 3- و 0 پیشبینی میشود. در مدل سوم و آخر، اگر سن، تجربه خدمتی، خلق، انتشار و کاربرد دانش، بهترتیب با ضرایب 1-، 1، 6-، 13 و 3- باشند، رهبری کارآموزشی، بهترتیب 5، 1-، 5-، 16 و 16- خواهد بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1396/7/5 | پذیرش: 1396/9/14 | انتشار الکترونیک: 1396/8/24