دوره 14، شماره 1 - ( بهار 1379 )                   دوره14 شماره 1 صفحات 34-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گلشن ابراهیم. مورد و موردنویسی: ابزاری برای آموزش مدیریت فرایند مدیریت و توسعه 1379; 14 (1) :34-25

URL: http://jmdp.ir/article-1-289-fa.html


چکیده:   (10741 مشاهده)
مورد کاوی چیست؟ چه رابطه‌ای با نظریه‌های سازمان و مدیریت، و واقعیتهای سازمان دارد؟ کاستیها و توانمندیهای آن کدام است؟ محتوا و فرایند شکل‌گیری و پیدایش آن چیست؟ و سرانجام اینکه ساختار آن چگونه است؟ در این مقاله، سعی می‌شود به این پرسشها پاسخ داده شود. هدف اصلی از این مقاله، معرفی مجموعه‌ای مقدماتی برای کسانی است که در تلاش برای نوشتن مورد کاوی‌های آموزشی هستند یا می‌خواهند با آموزش از این طریق تأثیر کارهایشان را بالاتر برند. در جنب این موضوع، علاوه بر مفاهیم اصلی و عمده، به برخی موضوعهای نظری و فرعی نیز اشاره شده است. از جمله آنکه با توجه به دیدگاههای نظری که تاکنون در این باره ابزار شده است. "موردها" به انواع مختلف طبقه‌بندی شده و تفاوت آنها از لحاظ هدف و کارکرد مورد بررسی قرار گرفته است.
متن کامل [PDF 747 kb]   (2838 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/16 | انتشار الکترونیک: 1379/3/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb