دوره 14، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاييز 1379 )                   دوره14 شماره 2 و 3 صفحات 72-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

الهی شعبان، احمدی سید علی اکبر. مستندسازی تجربیات در فرایند مدیریت استراتژیک فرایند مدیریت و توسعه 1379; 14 (2 و 3) :72-53

URL: http://jmdp.ir/article-1-283-fa.html


چکیده:   (18619 مشاهده)

تجربه، جوهر یادگیری سازمانی است و از موفقیتها و شکستها حاصل می‌شود. به منظور کمک به یادگیری سازمانی، الگوبرداری از بهترینها، ارائه الگوهای مدیریت بومی و جلوگیری از اتلاف زمان و منابع، لازم است با حفظ و انتقال تجربه از نتایج و فواید آن بهره‌گیری شود. در این مقاله، ابتدا به ضرورت و اهمیت مستندسازی و انتقال تجربیات اشاره شده است؛ پس از آن با عنایت به اینکه تجربیات با برقراری نظام ارتباط مؤثر قابل انتقال است به روشهای گوناگون ثبت و انتقال تجربیات پرداخته شده است و سپس نظام مستندسازی تجربیات در چارچوب منسجم و پویای مدیریت استراتژیک ارائه شده است. بدین ترتیب که با شناخت فرصتها و تهدیدات محیطی و بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل سازمانی، مستندسازی در عناصر مدیریت استراتژیک شامل مأموریت، هدفها، استراتژیها، خط‌مشی‌ها، برنامه‌های اجرایی و روشهای اجرایی تشریح می‌شود. در پایان، راهکارهای خاصی برای ایجاد زیر بناهای قانونی، ساختاری، و فرهنگی نظام مستندسازی تجربیات ارائه شده است.

متن کامل [PDF 4227 kb]   (6478 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/15 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb