دوره 14، شماره 4 - ( زمستان 1379 )                   دوره14 شماره 4 صفحات 70-63 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

طالب زاده محمدرضا. جهانی شدن و اصلاح اداره امور عمومی کشورهای در حال توسعه. فرایند مدیریت و توسعه. 1379; 14 (4) :63-70

URL: http://jmdp.ir/article-1-276-fa.html


چکیده:   (11458 مشاهده)

این مقاله به مشکلات چالش‌ها و چشم‌اندازهایی می‌پردازد که کشورهای در حال توسعه در زمینه اداره امور عمومی در روند جهانی شدن با آن رو به رو هستند و از سه جنبه روابط میان آنها را بررسی می‌کند. ابتدا تأثیر جهانی شدن بر اداره امور عمومی ارائه شده است. جهانی شدن موضوع چهارگانه‌ای را به اداره امور عمومی وارد کرده آن را پیچیده‌تر ساخته. استفاده از اینترنت را سرعت بخشیده و باعث کامپیوتری شدن وسایل و ابزارهای اداره امور عمومی شده است. همه این عوامل باعث می‌شود که توقع مردم از کارکنان دولت بیشتر شود. در مرحله دوم برخی از اقداماتی که باید در امر جهانی شدن اداره امور عمومی صورت پذیرد ارائه شده است مانند: بهبود قوانین و مقررات، بسط حقوق دموکراتیک، تغییر وظایف دولت، معرفی سازوکار رقابت، ترغیب به منظور افزایش منزلت کلی کارکنان دولت، و مانند آن، در آخر، به این مسئله اشاره شده که جهانی شدن شمشیری است دو لبه، جهان امروز از یک سو به سمت جهانی شدن و از سوی دیگر به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود. کشورهای در حال توسعه نباید فقط مقلد مکانیکی کشورهای غربی باشند که باید بر طبق واقعیات موجود خود روش خویش را انتخاب کنند.

متن کامل [PDF 1322 kb]   (3414 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/14 | انتشار الکترونیک: 1379/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb