دوره 15، شماره 2 - ( تابستان 1380 )                   دوره15 شماره 2 صفحات 53-59 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

عباسی محمدرضا. مدیریت کیفیت جامع به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از ارزش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارها. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1380; 15 (2) :53-59

URL: http://jmdp.ir/article-1-262-fa.html


چکیده:   (6422 مشاهده)

در سال‌های اخیر، علاقه و اشتیاق نسبت به مدیریت کیفیت جامع (TQM) به سرعت افزایش یافته است. بعضی افراد اعمال مدیریت کیفیت جامع را برای دستیابی به قدرت رقابتی، امری ضروری اما برخی دیگر آن را فقط هوس مدیریتی می‌دانند. ما معتقدیم که برای این موضوع اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. یکی از این دلایل آن است که، پیش‌کسوتان، این سیستم مدیریتی که در واقع بنیان‌گذاران مدیریت کیفیت جامع به حساب می‌آیند، این مفهوم را نمی‌پسندند، دلیل دوم آن است که برای یک ایده تقریباً واحد، نام‌های مشابه متعددی وجود دارد. دلیل سوم، که چه بسا مهمترین و مناسب‌ترین دلیل باشد آن است که توضیحات مبهم فراوان و تعریف‌های معدودی در این باره که حقیقتاً مدیریت کیفیت جامع چیست، وجود دارد.

در این مقاله به برخی مشکلات مرتبط با مدیریت کیفیت جامع اشاره خواهد شد و دیدگاه نویسندگان نسبت به آن به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از سه جزء مرتبط و وابسته به هم یعنی: ارزش‌ها، تکنیک‌ها، و ابزارها شرح داده می‌شود. نگارندگان قاطعانه معتقدند که این توضیحات به فهم و اجرای مدیریت کیفیت جامع کمک زیادی خواهد کرد.

متن کامل [PDF 2346 kb]   (1796 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb