Amiri Y, Mohammadi A, Mosleh Shirazi A, Ali Mohammadlu M. (2016). Designing a Comprehensive Process Model of Factors Affecting New Product Development (NPD) in Manufacturing Industries.
JMDP.
28(4), 139-166.
URL:
http://jmdp.ir/article-1-2008-fa.html
امیری یاسر، محمدی علی، مصلح شیرازی علی نقی، علیمحمدلو مسلم. طراحی الگوی جامع فرآیندی عوامل موثر بر توسعه محصول جدید (NPD) در صنایع تولیدی فرایند مدیریت و توسعه 1394; 28 (4) :166-139
URL: http://jmdp.ir/article-1-2008-fa.html
1- دانشگاه شیراز ، amiri.yasser@gmail.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده: (8102 مشاهده)
در سالهای اخیر به دلیل شدت رقابت، سرعت منسوخشدن فناوریها و تغییر سریع خواستههای مشتریان، توسعه محصول جدید برای موفقیت صنایع تولیدی بسیار حائز اهمیت شده است. از اینرو، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید کانون توجه پژوهشگران زیادی شده است که هر یک از زاویهای خاص و محدود به این موضوع نگریستهاند و از ارتباط عوامل مختلف غافل بودهاند. بر این اساس هدف این پژوهش طراحی الگوی جامع فرآیندی عوامل موثر بر توسعه محصول جدید است. به این منظور با مطالعه پژوهشهای صورتگرفته در این زمینه با استفاده از روش فراترکیب عوامل مختلف شناسایی شده و الگوی فرآیندی بر اساس روش الگوسازی ساختاری تفسیری طراحی شده است. یافتههای حاصل از فراترکیب پژوهشها نشان میدهد 29 عامل بر توسعه محصول جدید تاثیرگذار است. همچنین الگوی فرآیندی روشنکننده آن است که عوامل مختلف در 12سطح جای دارند که در این میان عوامل محیطی، فرهنگی و مدیریتی بهعنوان عوامل کلیدی و زیربنایی بسیار حائز اهمیت است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1394/2/3 | پذیرش: 1394/10/1 | انتشار الکترونیک: 1395/10/6