دوره 19، شماره 1 و 64 - ( پاييز و زمستان 1384 )                   دوره19 شماره 1 و 64 صفحات 68-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rajabbaigy M. Fromation of Learning Organizations and Their Use in Practice. Journal of Management and Development Process. 2006; 19 (1 and 64) :68-78
URL: http://jmdp.ir/article-1-197-fa.html
رجب بیگی مجتبی. شکل‌گیری سازمان‌های یادگیرنده و کاربرد آن در عمل. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1384; 19 (1 و 64) :68-78

URL: http://jmdp.ir/article-1-197-fa.html


موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی جهاد کشاورزی ، m.rajabbaigy@irob.ir
چکیده:   (10028 مشاهده)

در این مقاله سعی شده است تا با بررسی همه جانبه رویکرد سازمان یادگیرنده و مطالعه فلسفه، مبانی، اصول، ابزار و روش‌های اجرایی آن، شرایط مطلوب را برای استفاده از این رویکرد در ایجاد تحول سازمانی به دست آورد. بررسی ریشه‌های تاریخی این رویکرد، نشان می‌دهد که در پیدایش این رویکرد، مباحثی چون یادگیری سازمانی، نگرش سیستمی و روانشناسی فردی و اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند. فلسفه این رویکرد، یادگیری مستمر افراد سازمان در جهت شناسایی محیط و سازگار کردن راهبرد سازمانی با این محیط است. نگرش سیستمی، توانمندسازی، آزادی اندیشه، کارگروهی و رهبری، اصول این رویکرد را تشکیل می‌دهند. ابزار معینی برای اجرای این رویکرد در سازمان پیش‌بینی نشده است، ولی هر گونه راهکاری که به توسعه دانش جمعی منجر شود، نقش به سزایی در این زمینه خواهد داشت.

متن کامل [PDF 416 kb]   (4417 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۰/۱۰/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۳/۸/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb