دوره 29، شماره 1 - ( بهار 1395 )                   دوره29 شماره 1 صفحات 50-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei A, Farsizadeh H, Dehghani Soltani M, Ghollamzadeh3 R. The Effect of Product Positioning on Company Performanc. JMDP 2016; 29 (1) :23-50
URL: http://jmdp.ir/article-1-1909-fa.html
زارعی عظیم، فارسی زاده حسین، دهقانی سلطانی مهدی، غلامزاده رسول. تبیین اثر موقعیت‌یابی محصول بر عملکرد شرکت‌ . فرایند مدیریت و توسعه. 1395; 29 (1) :23-50

URL: http://jmdp.ir/article-1-1909-fa.html


1- دانشگاه سمنان ، a_zarei@semnan.ac.ir
2- دانشگاه سمنان
3- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (6064 مشاهده)
امروزه فعالیت شرکت‌ها در محیط‌های پویا و متلاطم با استفاده از شدت رقابت، اوضاع متزلزل بازار، تغییرات سریع فناوری و چرخه عمر کوتاه‌تر محصولات توصیف می‌شود. تحت این شرایط، یک راهبرد موثر برای جا انداختن کالا در بازار، شانس بقای شرکت را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. این مطالعه به دنبال تحلیل اثر موقعیت‌یابی متمایز محصول بر ابعاد عملکرد شرکت‌های کوچک و متوسط است. مدل ارایه شده بر روی 118 نمونه از شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در شهر کرمان با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل آزمون شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بود که برای تایید روایی ابزار اندازه‌گیری از روایی سازه و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. پایایی ابزار اندازه‌گیری همچنین با استفاده از ضریب آلفای‌کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌های پژوهش حاکی از تاثیر مستقیم موقعیت‌یابی محصول بر روی رضایت مشتری، هزینه‌های تولید و تاثیر غیرمستقیم آن بر روی سودآوری شرکت است، در نتیجه تمایز منجر به افزایش رضایت مشتری و هزینه‌های تولید می‌شود.
متن کامل [PDF 709 kb]   (4939 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1393/11/1 | پذیرش: 1395/12/23 | انتشار الکترونیک: 1395/12/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb