Derakhshide H, Rezaie-Dolatabadi H. (2013). Role of Employees’ Ethical Behavior in Organizational Justice - Job Satisfaction Relationship: Case Study on Three, Four and Five-Star Hotels in Tehran.
JMDP.
26(3), 97-114.
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1825-fa.html
درخشیده حامد، رضاییدولتآبادی حسین. تحلیل نقش راهبردی رفتار اخلاقی کارکنان بر رابطه میان عدالت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان (مورد مطالعه: هتلهای سه، چهار و پنج ستاره در شهر تهران) فرایند مدیریت و توسعه 1392; 26 (3) :114-97
URL: http://jmdp.ir/article-1-1825-fa.html
1- رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان ، hamedderakhshide @gmail.com
2- دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
چکیده: (8248 مشاهده)
هدف این پژوهش تحلیل راهبردی رفتار اخلاقی کارکنان در صنعت هتلداری شهر تهران بود. بر اساس مطالعات انجام شده عدالت توزیعی و عدالت رویهای تاثیر مثبت و راهبردی بر رضایت شغلی از طریق رفتار اخلاقی کارکنان دارد. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان بخش پذیرش هتلهای سه، چهار و پنج ستاره در شهر تهران بودند که با روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 196 نفر انتخاب شدند. آزمونهای ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل مسیر برای آزمایش مدل پیشنهادی بهکار گرفته شدند. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار اخلاقی کارکنان نقش راهبردی و سازندهای در بهبود رابطه میان عدالت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان دارد. بنابراین مدیریت هتلها باید اقداماتی راهبردی در جهت افزایش ادراک کارکنان از عدالت توزیعی و عدالت رویهای در جهت تهییج رفتار اخلاقی و در نهایت بالا بردن رضایت شغلی کارکنان انجام دهد. این پژوهش از لحاظ ترویج رفتار اخلاقی کارکنان، به طوری که کل ذینفعان صنعت هتلداری از آن بهرهمند شوند، به مدیریت هتلها کمک میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1393/8/28 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28