موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی ، Rahnavard@elixiran.com
چکیده: (17731 مشاهده)
رضایت مشتری ضامن موفقیت سازمانها در محیطهای رقابتی است. مشتریان زمانی رضایت خواهند داشت که سازمان نیازهای آنها را بشناسد، خود را متعهد بداند که نقطه نظرهای آنها را بداند، و کارکنانی داشته باشد که رضایت مشتری را در زمره اهداف اصلی خود قرار دهند. توانمندسازی جزئی از فرایند کلی تأمین رضایت مشتری است. توانمندسازی کارکنان اثر زیادی بر تأمین رضایت مشتریان دارد. اما تحقق این مهم در گرو شرایط وضعی است. باید در نظر داشت که توانمندسازی نیازمند بهبود مهارتهای مدیران و کارکنان است. این امر مستلزم توزیع مجدد جریان اطلاعات در سازمان، و نیازمند راههای جدیدی برای هماهنگی کارهاست. باید در نظر داشت که توانمندسازی، درمان همه مشکلات سازمانی نیست، باید از این سازوکار مدیریت در شرایط مناسب بهره جست و یا با تعدیل شرایط وضعی زمینه تحقق آن را فراهم ساخت.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1390/8/29 | انتشار الکترونیک: 1382/3/25