این مقاله تأثیر عناصر انعطافپذیری تولید(یکپارچگی، استراتژی مدیریت تأمینکننده، و استراتژی انتخاب تأمینکننده) را بر عملکرد کسبوکار مورد بررسی قرار میدهد. برای دستیابی به این هدف، رابطه بین یکپارچگی (یکپارچگی استراتژی، تکنولوژی، مشتری، و تأمینکننده)، استراتژی مدیریت تأمینکننده (تعهد اولیه تأمینکننده، نقشه مسیر کیفیت، نقشه مسیر تکنولوژی)، و استراتژی انتخاب تأمینکننده (تکنولوژی، کیفیت، هزینه، و تحویل) بر عملکرد کسبوکار با استفاده از یک مدل مفهومی مورد مطالعه قرار گرفتهاست. دادهها از دو صنعت خودرو و کاشی و سرامیک، به روش پیمایشی جمعآوری شدهاست؛ برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده، رویکرد رگرسیون گام به گام و نرم افزار Spss بکار گرفته شد. در این دو صنعت تأثیر متغیر یکپارچگی بیشتر از دو متغیر دیگر و استراتژی مدیریت تأمینکننده بیشتر از استراتژی انتخاب تأمینکننده بر عملکرد کسب-وکار معنیدار گردید.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |