Kharrazi S K, Torki A, Taymouri S R. Evaluating the Servant Organization based on OLA Model Case Study: Bank Melli Iran Branches in Arak. JMDP 2013; 25 (4) :69-86
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1343-fa.html
خرازی سیدکمال، ترکی علی، تیموری سیدروح الله. ارزیابی سازمان خدمتگزار بر مبنای الگوی OLA (مطالعهی موردی شعب بانک ملّی شهر اراک). فرایند مدیریت و توسعه. 1391; 25 (4) :69-86
URL: http://jmdp.ir/article-1-1343-fa.html
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران ، (torki.ali@gmail.com)
3- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده: (13804 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سازمان خدمتگزار بر مبنای الگوی OLA در قالب یک مطالعهی موردی در شعب بانک ملّی شهر اراک انجام گرفته است. برای این منظور، تعداد 91 نفر از کارکنان بانک ملّی شهر اراک با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای یا نسبی انتخاب شدند. دادهها با استفاده از ابزار OLA که به ارزیابی سازمان خدمتگزار میپردازد، جمعآوری شدند. سپس دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک T استودنت تک نمونهای و تحلیل واریانس یک طرفه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که میزان ویژگیهای سازمان خدمتگزار در بانک ملّی اراک، به طور معناداری بالاتر از میانگین و رضایتبخش، ارزیابی میشود. همچنین نتایج تحلیل واریانس یک طرفه، حاکی از عدم تفاوت معنادار بین سن و سطح تحصیلات کارکنان در ارزیابی ویژگیهای سازمان خدمتگزار در شعب بانک ملّی شهر اراک، بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1392/7/28 | پذیرش: 1392/8/4 | انتشار الکترونیک: 1392/8/4