1. Alexander, A., Karvonen, M., Ulrich, J., Davis, T., & Wade, A. (2012). Community College Faculty Competencies. Community College Journal of Research and Practice, 36(11), 849-862. [
DOI:10.1080/10668926.2010.515511]
2. Alqiawi, D. A., & Ezzeldin, S. M. (2015). A Suggested Model for Developing and Assessing Competence of Prospective Teachers in Faculties of Education. World Journal of Education, 5(6), 65-73. [
DOI:10.5430/wje.v5n6p65]
3. Alstete, J. W. (2000). Posttenure Faculty Development: Building a System for Faculty Improvement and Appreciation. ASHE-ERIC Higher Education Report, 27(4). Jossey-Bass Higher and Adult Education Series: ERIC.Barnett, R. (2001). Managing Universities in a Supercomplex Age. Chaos Theory and Higher Education: Leadership, Planning and Policy, 13-32. [
DOI:10.1002/aehe.3640270406]
4. Gappa, J. M. (2008). Today's Majority: Faculty Outside the Tenure System. Change: The Magazine of Higher Learning, 40(4), 50-54. [
DOI:10.3200/CHNG.40.4.50-54]
5. Hyatt, L., & Williams, P. E. (2011). 21st Century Competencies for Doctoral Leadership Faculty. Innovative Higher Education, 36(1), 53-66. [
DOI:10.1007/s10755-010-9157-5]
6. Krishnaveni, R., & Anitha, J. (2007). Educators' Professional Characteristics. Quality Assurance in Education, 15(2), 149-161. [
DOI:10.1108/09684880710748910]
7. Malik, N. (2010). A Study on Motivational Factors of the Faculty Members at University of Balochistan. Serbian Journal of Management, 5(1), 143-149.
8. McNall, L. A., Masuda, A. D., & Nicklin, J. M. (2009). Flexible Work Arrangements, Job Satisfaction, and Turnover Intentions: The Mediating Role of Work-To-Family Enrichment. The Journal of Psychology, 144(1), 61-81. [
DOI:10.1080/00223980903356073]
9. Mulili, B. M., & Wong, P. (2011). Continuous Organizational Development (COD). Industrial and Commercial Training, 43(6), 377-384. [
DOI:10.1108/00197851111160513]
10. Oldham, G. R., & Hackman, J. R. (2010). Not What It Was and Not What It Will Be: The Future of Job Design Research. Journal of Organizational Behavior, 31(2-3), 463-479. [
DOI:10.1002/job.678]
11. Salau, O. P., Adeniji, A., & Oyewunmi, A. E. (2014). Relationship between Elements of Job Enrichment and Organizational Performance among the Non Academic Staff in Nigerian Public Universities. Marketing and Management Journal, 12(2), 173-189. [
http://eprints.covenantuniversity.edu.ng/id/eprint/4227]
12. Stritter, F. T., Bland, C. J., & Youngblood, P. L. (1991). Determining Essential Faculty Competencies. Teaching and Learning in Medicine: An International Journal, 3(4), 232-238. [
DOI:10.1080/10401339109539519]
13. Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of Mixed Methods Research: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences: Sage Publication.
14. Velasco, P. J., Learreta, B., Kober, C., & Tan, I. (2014). Faculty Perspective on Competency Development in Higher Education: An International Study. Higher Learning Research Communications, 4(4), 85-100. [
DOI:10.18870/hlrc.v4i4.223]
15. Vijay, M. V., & Indradevi, R. (2015). A Study on Job Enrichment and Individual Performance among Faculties with Special Reference to a Private University. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(1), 252-252. [
DOI:10.5901/mjss.2015.v6n1p252]
16. اجتهادی، مصطفی؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش، و شفیعزاده، حمید (1390). شناسایی ابعاد و مولفههای بهسازی اعضای هیئت علمی به منظور ارائه یک مدل مفهومی. نشریه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 17(4)، 46-21. [
http://journal.irphe.ac.ir/article-1-1400-fa.html]
17. آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود؛ دانایی فرد، حسن، و خداداد حسینی، حمید (1392). چالش کیفیت آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه. نشریه راهبرد فرهنگ، 6(21)، 171-139. [
http://www.jsfc.ir/article_15414.html]
18. بازرگان، عباس (1391). مقدمهای بر روش تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم رفتاری). انتشارات دیدار.
19. باقریان، فاطمه (1383). نظام آموزش عالی کانادا، دایرهالمعارف آموزش عالی (جلد دوم). انتشارات بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی، (ص 1087-1081).
20. پاکمهر، حمیده؛ جعفری ثانی، حسین؛ سعیدی رضوانی، محمود، و کارشکی، حسین (1391). نقش کیفیت تدریس اساتید و مولفههای آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان: فرصتها و چالشهای برنامه درسی در آموزش عالی. نشریه مطالعات روانشناسی تربیتی، 9(16)، 36-18. [
https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2012.1037]
21. پورکریمی، جواد (۱۳۸۹). الگوی توسعه حرفهای اعضای هیئت علمی سازمانهای پژوهش مورد مطالعه: جهاد دانشگاهی. نشریه پژوهشهای مدیریت منابع دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 2(۲)، 155-141.
22. حیدری، حسن، و رضایی، هادی (1396). تاثیر کیفیت تحقیقات دانشگاهی بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب منا. نشریه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 23(2)، 91-71. [
http://journal.irphe.ac.ir/article-1-3307-fa.html]
23. درانی، کمال، و محمدی، تیمور (1384). علوم اجتماعی: بررسی رابطه بین ویژگیهای شغلی مدل هاکمن و اولدهام و رضایت شغلی کارکنان زندانهای استان کرمانشاه. نشریه اصلاح و تربیت، 4(43)، 5-3.
24. دلاور، علی (1399). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. انتشارات رشد.
25. سلیمی، قاسم؛ حیدری، الهام، و کشاورزی، فهیمه (1394). شایستگیهای اعضای هیئت علمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛ تاملی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. نشریه نوآوری و ارزشآفرینی، 3(7)، ۱۰۳-۸۵.
26. عبدالهی، بیژن، و حیدری، سریه (1388). عوامل مرتبط با توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه تربیت معلم تهران. نشریه انجمن آموزش عالی ایران، 2(1)، 135-111.
27. قلیفر، احسان؛ حجازی، سیدیوسف، و حسینی، سیدمحمود (۱۳۸۹). تحلیل عاملی مهارتهای حرفهای لازم برای موفقیت شغلی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران. نشریه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 16(3)، ۱4۱-۱۲۵. [
http://journal.irphe.ac.ir/article-1-938-fa.html]
28. قنبری، سیروس؛ اردلان، محمدرضا؛ بهشتیراد، رقیه، و سلطانزاده، وحید (1394). اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی و رابطه آن با کیفیت آموزش عالی. نشریه اخلاق در علوم و فناوری، 10(2)، 50-40.
29. گلپرور، محسن، و وکیلی، نفیسه (1389الف). نقش واسطهای غنیسازی شغل در رابطه مولفههای رهبری تحولگرا با تعهد عاطفی کارکنان. نشریه مدیریت صنعتی، 5(12)، 77-66.
30. گلپرور، محسن، و وکیلی، نفیسه (1389ب). نقش غنیسازی شغل در رابطه مولفههای رهبری تحولگرا با عملکرد در تکالیف. روانشناسی اجتماعی، 15(5)، 103-91.
31. مشبکی، اصغر (1385). مدیریت سازمانی: تحلیل کاربردی، ارزشی از رفتار انسانی. انتشارات ترمه.
32. مورهد، گرگوری، و گریفین، ریکی (1386). رفتار سازمانی. ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید.
33. موسوی، الهه (1386). غنیسازی شغلی راه رهایی سازمانها و کارکنان از دیوانسالاری. نشریه بهداشت روان و جامعه، 3(16)، 9-9.
34. مهر محمدی، محمود (۱۳۹۲). تبیینی به عنصری از کیفیت یادگیری کفایتهای تدریس، مندرج در: درآمدی بر آموزشگری در آموزش عالی: به سوی عضو هیئت علمی آموزشپژوه. انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
35. میرکمالی، سیدمحمد؛ پورکریمی، جواد، و حجری، اکرم (1394). بررسی رابطه توسعه حرفهای با نوآوری آموزشی اعضای هیئت علمی دانشکدههای روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاههای دولتی شهر تهران. نشریه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(1)، 21-1. [
http://journal.bpj.ir/article_516605.html]