دوره 4، شماره 1 - ( بهار 1369 )                   دوره4 شماره 1 صفحات 29-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

فرهنگی علی اکبر. ارتباطات در تعارض سازمانی از دیدگاه تحلیل کنش متقابل فرایند مدیریت و توسعه 1369; 4 (1) :29-15

URL: http://jmdp.ir/article-1-786-fa.html


چکیده:   (9327 مشاهده)

(پاراگراف نخست) سازمان با ماهیتی که دارد، زمین باروری برای پرورش و رشد تعارض ها (Conflicts) و عدم توافقهاست. از آنجا که ساختار حاکم بر اغلب سازمانها، متکی بر سلسله مراتب و تفاوتهای افقی و عمودی در بسیاری از زمینه هاست، آن را مساعد آسیب پذیریهای فراوانی می یابیم که به تعارضات و عدم توافقها می انجامد. بویژه، ستیز بر سر تصاحب منابع موجود در سازمان، ستیز بر سر قدرت، و تعارضات گوناگون که منبعث از خواستها و نیازهای فردی است که باید هر یک از آنها، بر اساس تعاریف متداول از سازمان با یکدیگر هماهنگ باشند و و تلاشهای خود را با یکدیگر در راه رسیدن به هدف و یا خواستهای مشترک سازمانی و گروهی همسو و هم جهت کنند.

متن کامل [PDF 770 kb]   (1814 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/8/29 | پذیرش: 1392/3/29 | انتشار الکترونیک: 1392/3/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb