دوره 4، شماره 3 - ( پاييز 1369 )                   دوره4 شماره 3 صفحات 48-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

علوی سید امین الله. ارزشیابی عملکرد کارکنان، نظریه ها، اصول و روشهای ارزشیابی. فرایند مدیریت و توسعه. 1369; 4 (3) :48-33

URL: http://jmdp.ir/article-1-749-fa.html


چکیده:   (11657 مشاهده)

(پاراگراف اول)ارزشیابی یکی از مشکلترین جنبه های مدیریت منابع انسانی است که برخی از آن به عنوان نقطه آسیب پذیر مدیریت نام برده اند. مدیران از دیرباز نسبت به ارزشیابی زیردستان خود ابراز بی میلی می کرده اند. اکنون نیز در کشورهای جهان خواه پیشرفته صنعتی و یا کشورهای در حال رشد برداشت های گوناگونی نسبت به ارزشیابی وجود دارد، در بسیاری از کشورها آن را یک عامل امیدبخش برای بهبود و بهسازی مدیریت و فرد بشمار می آورند و در برخی از کشورها ارزشیابی را ابزاری ناتوان در دست فردی بدون اختیار برای اندازه گیری چیزی نامعلوم می پندارند.

مشکل بتوان باور کرد که اختلاف نظرها و جدالها، بیم و شبهه ها و بی میلیها و سرخوردگیهایی که به طور گسترده نسبت به ارزشیابی عملکرد وجو دارد، ناشی از بی اعتقادی نسبت به اصل سنجش و ارزشیابی باشد، بلکه برخوردها بیشتر مربوط به عوامل ارزشیابی، معیارها و ضوابط مورد استفاده در ارزشیابی و نحوه و روش اندازه گیری و سنجش و موقعیت ارزشیابی کننده است.

متن کامل [PDF 464 kb]   (2711 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/8/15 | پذیرش: 1392/4/5 | انتشار الکترونیک: 1392/4/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.