دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1372 )                   دوره7 شماره 4 صفحات 44-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رشیدی محمدمهدی. جایگاه برنامه‌ریزی آموزشی در فراگرد مدیریت. فرایند مدیریت و توسعه. 1372; 7 (4) :33-44

URL: http://jmdp.ir/article-1-469-fa.html


چکیده:   (11696 مشاهده)

امروزه اهمیت فراگرد مدیریت یا همان طوری که "ماری پارکرفولت" می‌گوید، هنر اداره کردن سازمان به وسیله دیگران، بر کسی پوشیده نیست. کشورهای صنعتی پیشرفته از دهها سال قبل به این مقوله توجه داشته‌اند و عملاً توسعه خویش را مدیون بهبود شیوه‌های مدیریت می‌دانند. کشورهای در حال توسعه نیز به اهمیت این فراگرد علمی یا هنری و یا تلفیقی از هر دو روند توسعه خویش شتاب بخشند. صاحبنظران، مدیریت را کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروهها برای تحقق اهداف سازمانی دانسته و کارکردهای آن را برنامه‌ریزی، سازماندهی، انگیزش و کنترل برشمرده‌اند. از این میان برنامه‌ریزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به تبع ماهیت و عملکرد خاص یک سازمان یا یک فعالیت مشخص انواعی دارد، ولی برنامه‌ریزی آموزشی از آنجا که کلیه عملکردهای سازمانها به نحوی از آموزش متأثر است و یا بر روی آن تأثیر می‌گذارد، اهمیت خاصی دارد. در این مقاله نویسنده کوشیده است که آن دسته از مبانی و اصول کلی برنامه‌ریزی آموزشی و نیز وظایف و فعالیتهای برنامه‌ریز آموزشی را که آشنایی مدیران در هر سطح دوره‌ای با آنها ضروری می‌نماید به اختصار معرفی نماید.

متن کامل [PDF 388 kb]   (2095 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/2/16 | پذیرش: 1393/5/20 | انتشار الکترونیک: 1393/5/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb