هدف این آزمایش مطالعه انتقال یادگیری جنبشی از یک دست به دست دیگر است. به عبارت دیگر، هدف، نشان دادن این واقعیت است که اگر یکی از دستها فعالیتی را یاد بگیرد، این فعالیت به دست دیگر نیز منتقل میشود. برای این کار، 125 دانشجوی راست دست تحت یک یادگیری جنبشی قرار میگیرند. بدین ترتیب که یک گروه ابتدا با دست راست بعد با دست چپ و گروه دیگر ابتدا با دست چپ بعد با دست راست فعالیتی را انجام میدهند. نتایج بدست آمده نشان میدهد که اولاً یادگیری با یک دست، در اکثر موارد با 99 درصد اطمینان به دست دیگر نیز منتقل میشود، ثانیاً در انتقال از یک دست به دست دیگر عدم تقارن وجود دارد. بدین ترتیب که دست راست بیشتر از دست چپ از پدیده انتقال بهره میگیرد، ثالثاً عملکرد دخترها بهتر از عملکرد پسرها و عدم تقارن بین دو دست آنها بیشتر از عدم تقارن بین دو دست پسرهاست. چنین آزمونهایی به مدیران نیز کمک میکند که در شناخت تواناییهای کارکنان و همکاران خود بتوانند از تدابیر علمی استفاده کنند و در نتیجه بهرهوری نیروی کار را افزایش دهند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |