دوره 24، شماره 1 - ( بهار 1390 )                   دوره24 شماره 1 صفحات 39-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahnavard F. Needs Assessment of Senior Manager in Iran’s Governmental Sector. JMDP 2012; 24 (1) :25-39
URL: http://jmdp.ir/article-1-355-fa.html
رهنوردآهن فرج‌الله. نیازسنجی آموزشی مدیران عالی در بخش دولتی ایران. فرایند مدیریت و توسعه. 1390; 24 (1) :25-39

URL: http://jmdp.ir/article-1-355-fa.html


مرکز آموزش مدیریت دولتی ، f.rahnavard@imps.ac.ir
چکیده:   (21871 مشاهده)

بی‌شک، در فعالیت‌های آموزشی به یادگیری مهارت‌ها، دانش و گرایش‌های مورد نیاز برای انجام یا بهبود وظایف و شغل توجه می‌شود. بنابراین، مدیران عالی که در سازمان دولت فعالیت می‌کنند نیز به آموزش نیاز دارند، اما مبانی آموزش آنها، متفاوت از سایر رده‌های مدیریتی است که در سطح سازمان فعالیت می‌کنند. مقاله حاضر، حاصل پژوهشی درباره تعیین نیازهای آموزشی مدیران عالی بخش دولتی ایران است که می‌توان یافتههای آن را در طراحی الگوی آموزشی مطلوب مدیران مذکور مورد استفاده قرار داد. با توجه به نتایج پژوهش حاضر، می‌توان فعالیت‌های عمده مدیران عالی را در بخش دولتی ایران به شرح زیر طبقه‌بندی کرد: 1) تحلیل محیطی و جهت‌گیری راهبردی؛ 2) آینده‌نگری و تعمیق حاکمیت اسلامی؛ 3) معماری سازمانی و تأمین مشارکت ذینفعان؛ 4) برنامه‌ریزی، سازماندهی، و نظارت؛ و 5) هدایت و رهبری مجموعه تحت نظر. برای انجام فعالیت‌های مذکور، نیازهای آموزشی مدیران عالی در سه سطح حاکمیتی، بخشی، و شغلی شناسایی و گروه‌بندی شدند

متن کامل [PDF 383 kb]   (4523 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/15 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb