برنامهریزی آموزش عالی، به خصوص برنامهریزی نیروی انسانی از ارکان آموزش در هر جامعه است و باید با توجه به نیازهای جامعه و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای شکوفایی و باروری نیروهای انسانی و تربیت خبرگان جامعه صورت پذیرد. یکی از راههای نسبتاً مطمئن و نهایی برای بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه و استفاده از منابع، بررسی میزان اثربخشی برنامهها و کارایی فارغالتحصیلان دانشگاهها و موسسههای آموزش عالی است که برون داد (ستاده) آموزش عالی محسوب میشوند و قاعدتاً باید از توان لازم و کافی برای درک و حل مشکلات کاری برخوردار باشند. فارغالتحصیلان میتوانند آموختههای دانشگاهی را در محیط کار به محک آزمایش بگذارند و نقاط قوت و ضعف برنامهها و آموزشها را دریابند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |