دوره 14، شماره 4 - ( زمستان 1379 )                   دوره14 شماره 4 صفحات 85-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

پیروز احمد. استفاده از روش‌های کاربردی در آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی. فرایند مدیریت و توسعه. 1379; 14 (4) :71-85

URL: http://jmdp.ir/article-1-277-fa.html


چکیده:   (9953 مشاهده)

روش‌های آموزشی، بخشی از تکنولوژی آموزشی را تشکیل می‌دهد و از آنها می‌توان به عنوان ابزار تسهیل‌کننده برای یادگیری و تغییر در نگرش‌ها، بینش‌ها و ارزش‌های از پیش تعیین شده استفاده بهینه کرد. روش‌های آموزشی در تعامل عوامل مؤثر در امر آموزش، زمانی می‌تواند موثر باشد که اجزای آن یعنی یاددهندگان، یادگیران، موضوع یادگیری، زمان و مکان یادگیری و منابع مالی، فیزیکی و انسانی برای یادگیری در ارتباط متقابل باشند.روش‌های آموزشی در جدول‌ها و نمودارها نشان داده شده‌اند؛ هر یک از آنها می‌تواند در ایجاد توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی مدیران و کارکنان مفید و سازنده باشد. نقش مربی، مدرس، و استاد در بهره‌گیری از این روش‌ها در برنامه‌های آموزشی به منظور مشارکت، همفکری، برخورد اندیشه و تفکر مدیران و کارکنان موجب می‌شود انگیزه فراگیری و مشارکت برای بحث در فراگیری به وجود آید. استفاده از روش‌های آموزشی در برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای و تخصصی از طریق مربیان، مدرسان، و استادان در راستای تحقق هدف‌های آموزشی و ایجاد مهارت‌های ادراکی رفتاری و فنی می‌تواند رشد و پرورش ذهنی، فکری،عاطفی و روحی مناسب را در فراگیران تغییر دهد و در آنها تحول ایجاد کند.

متن کامل [PDF 2190 kb]   (2726 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/14 | انتشار الکترونیک: 1379/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb