دوره 15، شماره 2 - ( تابستان 1380 )                   دوره15 شماره 2 صفحات 17-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

منوریان عباس. مدیریت کیفیت جامع یا مهندسی مجدد فرایند کسب و کار: ارائه مدلی تلفیقی. فرایند مدیریت و توسعه. 1380; 15 (2) :1-17

URL: http://jmdp.ir/article-1-258-fa.html


، monavarian@elixiran.com
چکیده:   (14915 مشاهده)

ضمن بررسی سیر تطور مدیریت کیفیت جامع (TQM) و مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) و بیان ویژگی‌ها، ابزارها و مدل‌های موجود، نقاط ضعف و قوت آنها در این مقاله بررسی می‌شود. ساختار سازمانی و فرهنگ و موقعیت سازمانی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب یکی از این دو می‌شود. ساختار سازمانی و فرهنگ و موقعیت سازمانی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب یکی از این دو رویکرد است. با وجود کاربرد موفقیت‌آمیز هر یک از این دو رویکرد در سازمان‌های مختلف، تلفیق این دو و بهره‌گیری از فنون و ابزارهای هر یک از آنها در شرایط مختلف، امکان دستیابی به کیفیت بهتر در تولید و خدمات را افزایش می‌دهد.

متن کامل [PDF 4852 kb]   (5237 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/8 | انتشار الکترونیک: 1380/6/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb